Casemanager Wabo

Nieuw

Functie omschrijving

Als casemanager ben je de spil in het web als het gaat om omgevingsvergunningaanvragen. Je coördineert initiatieven en aanvragen. En toetst en verleent omgevingsvergunningen. Meer specifiek behandel jij de aanvragen gericht op duurzaamheid. Daarnaast coördineer je afwijkingsprocedures en bijzondere procedures op basis van de Wabo, de Wro en de Omgevingswet. Je adviseert over de voortgang van de procedure. Dit doe je zowel naar initiatiefnemers als naar andere betrokkenen en naar je collega's. Je bewaakt termijnen en verstrekt informatie aan initiatiefnemers. Uiteraard stel je de (ontwerp) beschikkingen op voor aangevraagde omgevingsvergunningen. Tot slot vervul je ook nog een rol in de afstemming met de omgevingsdienst. De precieze invulling van deze taak wordt in samenspraak afgestemd op basis van jouw talenten en die van je directe collega’s.

De opdrachtgever(s)

Organisatieontwikkeling staat de komende jaren bij De Ronde Venen centraal. Het doel daarvan is het beter en sneller aansluiten bij de wensen vanuit de samenleving. Kernwaarden daarbij zijn Durf, Resultaat en Verbinding. Je gaat aan de slag in het team Omgeving. Wij begeleiden bestemmingsplanprocedures en beoordelen ruimtelijke initiatieven van onze inwoners en onze bedrijven. Wij verlenen de complexere vergunningen. Wij houden toezicht op de bouwactiviteiten en handhaven waar dat noodzakelijk is. Daarnaast leggen we de data vast die verbonden zijn met nieuwbouw.

Functie eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Ruimtelijke Ordening;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als casemanager Wabo/Vergunningverlener binnen een gemeente.

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als casemanager Wabo/vergunningverlener binnen een gemeente (30 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het behandelen van de uitgebreide procedure (40 punten)
  • Aantoonbare kennis van: Wabo, Wro, Omgevingswet en Omgevingsvisie (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
    a. Aantoonbare kennis van 4 van de bovengenoemde wetten (30 punten);
    b. Aantoonbare kennis van 2 of 3 van de bovengenoemde wetten (15 punten);
    c. Aantoonbare kennis van 1 of geen van bovengenoemde wetten (0 punten).

Competenties

  • Communicatief
  • Dienstverlenend
  • Teamplayer;
  • Zelfstandig
  • Flexibel.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 01-05-2025
Optie tot verlengen: 1 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 32-36 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.


De digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 17 oktober om 15:00 uur, 16:30 uur en/of donderdag 24 oktober 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 16 oktober bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Mijdrecht

Publicatiedatum

08.10.2024

Publicatie eindigt

13.10.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!