- ZZP / Freelance
- 46,00
- 6-8 uur p/w, 24 mnd
Beheerder Openbare Verlichting
Functie omschrijving
De opdracht bestaat uit de volgende activiteiten:
a. Directievoering en toezicht: Opdrachtnemer treedt op als directievoerder/toezichthouder bij onderhouds- en vervangingswerkzaamheden aan de openbare verlichting conform de UAV paragraaf 3, lid 6. Tot de werkzaamheden behoort ook het maken van deel-opdrachten, het controleren van plannen die de aannemer aanlevert en het opstellen/ goedkeuren van termijnstaten.
b. Aannemen en doorgeven van meldingen: Opdrachtnemer zorgt voor een adequate intake van meldingen (klachten en schades) en zorgt ervoor dat deze bij de aannemer komen die de herstelwerkzaamheden verricht
c. Coördinatie- en evaluatieoverleg: Opdrachtnemer houdt eens per maand een coördinatieoverleg met de aannemer en één of meer vertegenwoordigers van de gemeente. Hierin worden zowel uitgevoerde als geplande werkzaamheden besproken. Daarbij komen onder meer knelpunten, financiële zaken en inhoudelijke zaken aan de orde. Daarnaast vindt eens per half jaar een evaluatieoverleg met de aannemer plaats waarbij het functioneren van de aannemer centraal staat. Opdrachtnemer maakt hiervan een (kort) verslag met onder meer verbeterpunten en gemaakte afspraken.
d. Maken van verlichtingsplannen; In het kader van nieuwbouw- en/of reconstructieprojecten zullen verlichtingsplannen gemaakt moeten worden. Opdrachtnemer werkt op verzoek van de gemeente een verlichtingsplan uit dat minimaal de volgende onderdelen bevat:
- Advies over de aan te leggen verlichting;
- Uitgewerkt plan met tekening, aantal en soort apparatuur en benodigde leidingen, e.d. (in DWG- en Pdf-formaat);
- Een opgave van de gehanteerde lichttechnische kengetallen met een verwijzing naar het opgestelde beleidsplan, respectievelijk de gehanteerde richtlijnen;
- Opgave van de eenmalige aansluitkosten.
Afspraken over levertijd e.d. worden in onderling overleg gemaakt.
e. Installatieverantwoordelijke; Opdrachtnemer treedt op als installatieverantwoordelijke voor de openbare verlichting namens de gemeente. De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden van de installatieverantwoordelijke zijn:
- Veiligheid van elektrische installaties & arbeidsmiddelen: door (laten) inspecteren en tijdig herstel van gebreken;
- Opzetten toegangsregeling voor ruimten met elektrisch gevaar;
- Procedures vaststellen voor de bediening;
- Goedkeuren van plannen (niet de werkrisico’s);
- Ingebruikname van de installatie, na werkzaamheden (hoeft IV-er niet zelf te doen).
Na opdracht zal opdrachtnemer allereerst een basisonderzoek uitvoeren om globaal vast te stellen wat de huidige status van de elektrische aansluitingen is
f. Diversen; Opdrachtnemer kan op basis van afroep specifieke ondersteunende werkzaamheden verrichten. Deze werkzaamheden kunnen onder meer bestaan uit ondersteuning in de communicatie met college en raad, (technische) advisering, het opstellen van persberichten, het bijdragen aan cq voorbereiden van bewonersbijeenkomsten en het doen van onderzoek ten behoeve van het beantwoorden van specifieke vragen.
De opdrachtgever(s)
Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. Onze omvang zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in.
Functie eisen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beheerder openbare verlichting bij een overheidsinstantie (omschrijf duidelijk in het cv);
- Aantoonbare kennis van relevante NEN-normen, minimaal NEN3140 (omschrijf duidelijk in het cv);
- Aantoonbaar in het bezit van het certificaat ‘installatieverantwoordelijkheid’;
- Een afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau in de richting van (elektro)techniek;
Wensen: (weging, totaal 100 punten)
- Aantoonbare werkervaring met werkvoorbereiding en/of aansturing van onderhoudswerkzaamheden en projecten; (30 punten)
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen van werkomschrijvingen (omschrijf duidelijk in het cv); (20 punten)
- Aantoonbare werkervaring met contractvorming en/of aanbesteding op gebied van openbare verlichting (benoemd 2 duidelijk voorbeelden in cv); (35 punten)
- Aantoonbare werkervaring met bewonersparticipatie in de openbare ruimte. (15 punten)
Extra info
Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 01-11-2026
Optie tot verlengen: 2 maal 12 maand(en)
Aantal uur per week: 6-8 uur
De opdracht wordt vervuld op 1 van de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: nee
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in de week van 21 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 25 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!