Adviseur ICT landschap

Nieuw

Functie omschrijving

Het in kaart brengen en beschrijven van de functionele samenhang van de verschillende software systemen in het ICT landschap van de afdeling Inkoop en contractbeheer. Creëer een overzicht waarin de samenhang tussen verschillende systemen zichtbaar wordt. Het is daarbij belangrijk dat de toegevoegde waarde van ieder systeem wordt geoptimaliseerd binnen de te beschrijven werkprocessen waarbij tevens de informatie of een logische plek wordt toegepast en in één keer wordt opgeslagen.
Kortom: richt het applicatielandschap van de afdeling zo efficiënt mogelijk in en beschrijf daarbij de werkprocessen tussen deze verschillende systemen.

De afdeling werkt met MicroSoft 365 (Sharepoint, Teams en Office), het maatwerkprogramma DLP (Digitaal Leefplein) voor het sociaal domein, de taak specifieke inkoopsoftware van Mercell (Source to Contract) voor alle inkoopdomeinen. Daarnaast gebruikt zij Trello als planningssoftware.
Het trainen van de eindgebruikers en beheerders bij het gebruik van deze programma’s behoort tevens tot deze opdracht.

Tot slot vinden wij het belangrijk dat je niet alleen op strategisch/tactisch niveau kan adviseren maar ook bereidt bent de handjes uit de mouwen te steken om mee te werken binnen het project.

De opdrachtgever(s)

De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie.

Inkoop en Contractbeheer
De afdeling Inkoop en Contractbeheer werkt samen voor onze inwoners met ondernemers en maatschappelijke organisaties in het sociaal domein van de regio Gooi en vechtstreek. Inkoop en contractbeheer is hierbij verantwoordelijk voor het inkopen, contracteren en beheren van alle producten en dienstverlening van bedrijven en organisaties.

Daarnaast voert zij de interne inkoop uit van de Regio organisatie zelf. Inkoop en Contractbeheer voert haar taak uit op een drietal gebieden:
- Sociaal domein;
- Bedrijfsvoering domein;
- Fysiek domein.

Inkoop en Contractbeheer is een jong en dynamisch team dat zich binnen het sociaal domein inzet op het grensvlak tussen onze opdrachtgevers en opdrachtnemers. Regiogemeenten, interne afdelingen en opdrachtnemers zoals zorgaanbieders kunnen een beroep op ons doen om te komen tot een goede overeenkomst.

Functie eisen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Teams; PowerBi; Office 365; Sharepoint; Enterprise IT architectuur, data gedreven werken en de digitale transitie;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van systeemoptimalisaties in een complexe werkomgeving;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van strategisch advisering en het praktisch meewerken en inrichten van systemen;
  • Aantoonbare werkervaring met het coachen van medewerkers en het opstellen van proces- en werkbeschrijvingen;
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel. De opdrachtgever stelt een laptop beschikbaar;

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in met het toepassen en adviseren rond ICT gerelateerde werkprocessen (35 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met werkprocessen bij de (decentrale) Overheid (25 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare kennis en ervaring in advisering en toepassen van werkprocessen in MS 365 Business software (25 punten);
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (15 punten).

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 01-02-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 3 maand(en)
Aantal uur per week: 16 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen:
Ma – Di – Wo – Do – Vr


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 24 oktober 2024 van 13.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 15 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Bussum

Publicatiedatum

08.10.2024

Publicatie eindigt

11.10.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!