Klantmanager WMO

Nieuw

Functie omschrijving

Dit ga je doen
Als klantmanager WMO ben je verantwoordelijk voor de brede intake van inwoners die er melding van hebben gedaan dat zij een beperking ondervinden bij het deelnemen aan de samenleving. Een belangrijk onderdeel van je werk is het voeren van de gekantelde gesprekken bij inwoners thuis. Dit betekent dat je samen met de inwoner in beeld brengt welke vragen er zijn, welk resultaat de inwoner wil bereiken en welke oplossingen mogelijk zijn. Hierbij kijk je eerst naar wat de inwoner zelf kan, wat gezinsleden kunnen en vervolgens wat het netwerk van de inwoner kan doen. Ook is er de mogelijkheid om door te verwijzen naar onze maatschappelijke partners. Als blijkt dat de oplossing hierin niet te vinden is, dan kun je kijken naar algemene of collectieve voorzieningen.

Je hebt oog voor de persoonlijke situatie van de inwoners, je hebt het lef en het vermogen om ook buiten de vastgestelde kaders oplossingen te vinden.
Daarnaast kan aan de orde komen dat je een indicatie moet stellen voor een individuele voorziening. Er wordt verwacht dat je deze voorziening monitort op kwaliteit en doelmatigheid. Tevens is er overleg met contractmanagement hierover. Verder vraag je offertes aan en beoordeel je offertes van WMO voorzieningen, stel je rapportages en beschikkingen op. Je levert daarnaast ook een bijdrage aan de optimalisering van werkprocessen en indicatiebesluiten.

Omschrijving kandidaat

Dit breng je mee
  • Een afgeronde Hbo-opleiding
  • Ervaring als klantmanager WMO met aantoonbare kennis op Ambulant, 3 jaar in de laatste 5 jaar.
  • Kennis van en ervaring met werken met het systeem WIZ.
  • Je hebt een analytisch- en empathisch vermogen en je bent resultaatgericht.
  • Je hebt het lef en het vermogen om ook buiten de vastgestelde kaders oplossingen te vinden.
  • Je bent een teamspeler en je kunt de verbinding leggen naar andere (maatschappelijke) partners
  • Je weet je verantwoordelijkheid te pakken en oplossingsgericht te handelen.

Functie eisen

  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • De kandidaat heeft ervaring als klantmanager/consulent WMO, met aantoonbare kennis op Ambulant, minimaal 3 jaar in de laatste 5 jaar.

Wensen

  • De kandidaat heeft meerdere jaren ervaring als klantmanager/consulent WMO
  • De kandidaat heeft op CV aantoonbare kennis van en ervaring met werken met het systeem WIZ.
  • De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding maatschappelijk werk/social work/sph/mwd/sjd of een vakgerichte opleiding WMO

Competenties

De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst tijdens het gesprek.

  • Je hebt een analytisch- en empathisch vermogen en je bent resultaatgericht.
  • Je hebt het lef en het vermogen om ook buiten de vastgestelde kaders oplossingen te vinden.
  • Je bent een teamspeler en je kunt de verbinding leggen naar andere (maatschappelijke) partners
  • Je weet je verantwoordelijkheid te pakken en oplossingsgericht te handelen.

Extra info

  • Startdatum 1-11-2024
  • Einddatum 31-12-2024
  • Optie tot verlenging opmerkingen Ja, 3 x 6 maanden
  • Aantal uur per week 32,00

De gesprekken vinden plaats op dinsdag 22 oktober 15.00-17.30 uur. Hier graag rekening mee houden.

Locatie

Emmeloord

Publicatiedatum

07.10.2024

Publicatie eindigt

14.10.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!