- ZZP / Freelance
- notk
- 32 uur pw, 12 mnd
Opgavemanager Integraal werken en Integrale toegang
Functie omschrijving
Als Opgavemanager ben jij verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de integrale toegang tot de ondersteuning vanuit sociaal domein, waarbij de inwoner en diens (hulp)vraag en situatie centraal staan. Een gezamenlijk gedachtengoed “positieve gezondheid “, dat gericht is op het perspectief bieden aan de inwoner vormt hiervoor de basis. De nadruk ligt op het versterken van gezondheid, normaliseren en versterken van zelfredzaamheid en samenredzaamheid. Wanneer aanvullend ondersteuning nodig is, is deze zo licht en kort als mogelijk en zo zwaar en lang, als nodig.
In deze functie werk je nauw samen met de coördinator van het Sociaal Plein en diverse beleidsmedewerkers en maatschappelijke partners binnen het sociaal domein. Het gaat om een concrete resultaatgerichte aanpak die zowel op korte, middellange als lange termijn tot tastbare resultaten leidt.
Met deze aanpak realiseren we een toekomstbestendige, laagdrempelige lokale toegang.
Wat ga je doen?
Als Opgavemanager ben je verantwoordelijk voor het behalen van de volgende resultaten:
- Het ontwikkelen van een kader met de inrichtingsprincipes voor de vormgeving van de integrale toegang op basis van bestaande visies en beleidsstukken, aangevuld met best practices van andere gemeenten.
- Sturing geven aan een resultaat gerichte aanpak gericht op strategische en operationele doelen.
- Het ontwikkelen en implementeren van een gedragen plan voor de nieuwe toegang binnen het sociaal domein, met aandacht voor zowel strategie als uitvoering
- Het implementeren van het gedachtengoed van positieve gezondheid en integraal werken, zowel intern als extern.
- Het door ontwikkelen van het Sociaal Plein als laagdrempelige fysieke toegang voor alle inwoners, inclusief de realisatie van nieuwe huisvesting
- Monitoren en bijsturen van de projectvoortgang, waarbij je stuurt op resultaten en maatschappelijke effecten.
Daarnaast ben jij het aanspreekpunt voor het management, college en de raad met betrekking tot dit onderwerp.
De opdrachtgever(s)
De gemeente Oldenzaal, ook wel "de glimlach van Twente" genoemd, is een bruisende Hanzestad met circa 32.000 inwoners. De gemeentelijke organisatie kenmerkt zich door korte lijnen en een platte structuur met veel ruimte voor eigen verantwoordelijkheid. Oldenzaal is een actieve en betrokken werkgever met een focus op samenwerking.
Omschrijving kandidaat
Wie ben jij?
Je bent een hands-on manager met een passie voor het sociaal domein. Je hebt een duidelijke visie op de integrale toegang en het integraal werken vanuit het gedachtengoed positieve gezondheid. Je weet mensen te enthousiasmeren en te verbinden rondom deze visie, en draagt bij aan de implementatie ervan in de praktijk. Je kunt dit realiseren binnen een gemeentelijke context.
Je bent slagvaardig, met oog voor de rollen, verantwoordelijkheden en belangen van anderen, en weet een gezonde balans te vinden tussen werkplezier en resultaatgerichtheid. Je behoudt het overzicht en stuurt actief op het behalen van concrete resultaten.
Je hebt:
Opleiding en ervaring
- Hbo- of wo-opleiding in een relevante richting, zoals sociale wetenschappen, bestuurskunde of bedrijfskunde.
- Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie binnen het sociaal domein.
Functie eisen
- De kandidaat heeft minimaal een Hbo-opleiding in een relevante richting, zoals sociale wetenschappen, bestuurskunde of bedrijfskunde.
- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare kennis en werkervaring in een soortgelijke functie binnen het sociaal domein.
- De kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring met het schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau. Dit moet duidelijk zichtbaar zijn op het cv.
- De kandidaat wordt verwacht te kunnen starten vanaf 1 november 2024, maar niet later dan 15 november 2024.
Wensen:
- De kandidaat heeft een wo-opleiding in een relevante richting, zoals sociale wetenschappen, bestuurskunde of bedrijfskunde.
- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare kennis en werkervaring in een soortgelijke functie binnen het sociaal domein.
- De kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring met het meenemen en verbinden van mensen in nieuwe ontwikkelingen in het sociaal domein. Dit moet duidelijk zichtbaar zijn op het cv.
Competenties
Competenties/vaardigheden
- Proactief, analytisch, resultaatgericht, samenwerkingsgericht en flexibel.
- Je hebt een goed ontwikkeld strategisch inzicht en kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken.
- Je beschikt over natuurlijk leiderschap en weet anderen te inspireren en motiveren om mee te bewegen in verandertrajecten.
- Je hebt een goed gevoel voor de dynamiek en belangen in een politieke omgeving en kunt hier strategisch op inspelen.
- Politiek-bestuurlijke ervaring.
Extra info
- Startdatum 1-11-2024
- Einddatum 1-11-2025
- Optie tot verlenging opmerkingen Optie tot verlenging 2 x een jaar op te delen in periode van een half jaar
- Aantal uur per week 32,00
De gesprekken vinden plaats op woensdag 23 oktober tussen 12:30 en 17:00 uur, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!