- Detachering
- 75,00
- 20 uur p/w, 6 mnd
Implementatiemanager Podium D En Aanjager Zaakgericht Werken
Functie omschrijving
De gemeente Raalte is lid van de vereniging Dimpact en ontwikkelt samen met grote en kleine Dimpactgemeenten het digitaal dienstverleningsplatform Podium D. Podium D biedt de digitale mogelijkheden om dienstverlening op een moderne en efficiënte manier in te richten. We doen dit met het belang van onze inwoners en ondernemers voorop. Zaakgericht werken is daarbij voor ons een belangrijke basis om het proces met onze klant goed te laten verlopen.
Podium D is opgebouwd uit meerdere componenten die in samenhang met elkaar ons en onze klant faciliteren. Denk daarbij onder meer aan een digitaal portaal voor onze inwoners ( podium D Portaal) , een KCC-applicatie (podium (D- contact) waarmee wij onze klant integraal kunnen bedienen, een zaaksysteem (podium D zaak) dat past bij deze tijd en een applicatie waarmee wij onze digitale formulieren (podium D formulieren) kunnen creëren en verbeteren. Gezien de samenhang tussen de componenten vinden we het belangrijk dat de implementatie hiervan op een geïntegreerde wijze gebeurt. Met oog voor onze medewerkers en met oog voor de samenwerking die we kennen met de gemeenten Deventer en Olst-Wijhe (de DOWR-samenwerking).
Een belangrijke kern van het platform podium D is het zaaksysteem ‘podium D Zaak’. Deze draagt in een grote mate bij aan ons zaakgericht werken. Techniek is echter niet allesbepalend. Zaakgericht werken is een manier van ( samen) werken die staat of valt bij de manier van het toepassen in de organisatie door de medewerkers en managers. Dat is reden dat we hier de nadruk op gaan leggen en onze visie op zaakgericht werken willen herijken en vernieuwde aandacht op willen vestigen. We zien dit als een belangrijke randvoorwaarde voor implementatie van podium D Zaak.
Werkzaamheden
Als implementatiemanager podium D en aanjager voor zaakgericht werken in Raalte sta jij garant voor de succesvolle implementatie van podium D in Raalte en het neerzetten van een vernieuwde visie op zaakgericht werken.
Het is enerzijds jouw taak om zaakgericht werken nieuw positieve energie te geven in Raalte zodat daarmee een goede context staat waarin podium D Zaak landt in onze organisatie. Anderzijds organiseer jij in samenwerking met de projectleider(s) van onze DOWR-i organisatie (de ICT-organisatie van de drie samenwerkende DOWR-gemeenten) de juiste invoering van de componenten van podium D in de gemeente Raalte. Je leunt daarbij op de technische expertise van de specialisten van DOWR-i. Jouw focus ligt daarbij op de medewerkers in de organisatie en hoe zij de componenten op een juiste wijze toe kunnen passen in hun werk.
Jij bewaakt de implementatie van podium D in Raalte in zijn geheel en neemt deel aan de projectteams van de componenten van podium D op DOWR-i niveau. Dit betekent dat jij in verbinding staat met de specialisten van DOWR-i, de medewerkers van Dimpact, de DOWR-partnergemeenten en natuurlijk alle medewerkers van de gemeente Raalte. Zowel op bestuurs-, managements- als operationeel niveau.
De opdrachtgever(s)
Je krijgt bij ons niet alleen werk dat ertoe doet, je krijgt bij ons ook de ruimte en het vertrouwen om het verschil te maken. De gemeente Raalte groeit. En dat geeft kansen. Groei jij mee?
Functie eisen
- De kandidaat gaat akkoord met detachering
- Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als implementatiemanager Zaaksysteem bij een overheidsinstelling
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider / implementatiemanager met implementatie van processen, (zaak-) systemen en stakeholdersmanagement in overheidsorganisaties;
- Aantoonbare werkervaring in het adviseren en sturen van de organisatie in het gebruik van een nieuw zaaksysteem (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld).
Wensen: (weging, totaal 100 punten)
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider / implementatiemanager met het implementeren van een Zaaksysteem binnen een gemeentelijke instelling (50 punten)
- Een afgeronde opleiding projectmanagement (bijv. Scrum, SAFe en/of Prince2 (30 punten);
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van ICT of informatiemanagement (20 punten).
Competenties
- Daadkrachtig;
- Assertief;
- Sterk analytisch vermogen waarmee je snel complexe processen doorgrondt;
- Je weet verschillende belanghebbenden effectief samen te brengen;
- Beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
- Daarnaast heb je ervaring met projectmanagement en combineer je dit met een klantgerichte en innovatieve aanpak;
- Empathie en flexibiliteit zijn voor jou vanzelfsprekend; je kunt je goed inleven in de behoeften van betrokkenen binnen het gemeentelijke speelveld en schakelt moeiteloos tussen verschillende taken, niveaus en opgaven;
- Je werkt graag samen en bent in staat om mensen te verbinden om gezamenlijke doelen te bereiken;
Extra info
Startdatum: 01-11-2024
Einddatum: 01-05-2025
Optie tot verlengen: 4 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 20 uur
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vrij
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 21 oktober. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 18 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!