Archiefbewerker

Nieuw

Functie omschrijving

Op de locatie Leiduin bevindt zich een archief dat gereed dient te worden gemaakt voor overdracht richting het Stadsarchief Amsterdam. Om enerzijds te voldoen aan de Archiefwettelijke verplichting en anderzijds om fysieke ruimte te creëren i.v.m. de verbouwing op locatie Leiduin.

Werkzaamheden

Locatie: Leiduin, 1e verdieping, ruimte 115
Doel: Het archief van de periode vóór 2005 in goede, geordende en toegankelijke staat brengen, in overeenstemming met de eisen van het Stadsarchief Amsterdam.

Archiefgegevens:

  • Totaal: Ongeveer 100 strekkende meter
    • Hydrologie: 30 meter (reeds opgeslagen in archiefdozen)
    • Historisch materiaal: 50 meter (originele stukken)
    • Andersoortige documenten: waaronder tekeningen en los materiaal
  • Opmerking: Het archief is niet van een inventaris voorzien.

Activiteiten:

  1. Macro-selectie toepassen:

    • Selecteren van het archief van vóór 2005.
    • Scheiding maken tussen archiefbescheiden van voor en na 2005.
  2. Micro-selectie:

    • Selecteren van stukken die voor vernietiging in aanmerking komen.
    • Selecteren van stukken die in aanmerking komen voor permanente bewaring volgens de eisen van het Stadsarchief Amsterdam.
    • Te vernietigen stukken archiveren in een dossier, invoeren in een bestand (vernietigingslijst) en plaatsen in archiefdozen (V-dozen).
    • Te bewaren dossiers archiveren in een map of omslag (conform eisen Stadsarchief Amsterdam), nummeren, invoeren in bestand en plaatsen in archiefdozen.
  3. Andersoortige documenten bewerken:

    • Tekeningen invoeren in een bestand.

De opdrachtgever(s)

De aansturing voor dit traject volgt onder regie van Informatiebeheer. Deze draagt zorg voor afstemming met het Stadsarchief Amsterdam en de medewerkers op locatie Leiduin.

Functie eisen

  • Eis-1: Minimaal 5 jaar ervaring met het bewerken en overdragen van archieven binnen de overheid.
  • Eis-2: Ervaring met het opstellen van een inventaris en vernietigingslijsten.
  • Eis-3: Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Wensen

  • Kwaliteit-1: In bezit van VVA of Archvistiek B (40 punten).
  • Kwaliteit-2: Kennis en ervaring met waterschaparchieven (20 punten).
  • Kwaliteit-3: Kennis van selectielijsten (20 punten).
  • Kwaliteit-4: Ervaring met het opstellen van een inventaris (20 punten).

Competenties

  • Verbinden: Medewerkers motiveren en samenwerking stimuleren.
  • Duidelijk communiceren: Meningen onderbouwen met heldere argumenten.
  • Leiderschap: Taakgericht leiding geven en klantgericht werken.
  • Innovatief: Ideeën verbeteren en probleemoplossend werken.
  • Planmatig: Zorgvuldig, planmatig en resultaatgericht werken.
  • Stressbestendig: Onder tijdsdruk kunnen werken en zelfstandig optreden bij calamiteiten.
  • Analytisch: Hoofd- en bijzaken kunnen scheiden.

Deze competenties worden getoetst in een gesprek.

Extra info

  • Aantal uren per week: 32 uur - 36 uur
  • Startdatum: Zo snel mogelijk na gunning
  • Einddatum: 6 maanden na start
  • Mogelijkheid tot verlenging bij detachering: Ja
  • Plaats tewerkstelling: Locatie Leiduin (Vogelenzang)
  • Data matchgesprek: 30 oktober 2024 – Tussen 13:30 uur en 16:00 uur
  • Locatie gesprekken: Hoofdkantoor Waternet (rekening mee houden)

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

04.10.2024

Publicatie eindigt

16.10.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!