Managementassistent

Nieuw

Functie omschrijving

Ben jij als managementassistent de verbindende factor tussen externen, collega’s en directie en bestuur bij de provincie Zeeland?

Waarom
De afdeling Bestuursondersteuning bestaat uit vijf teams; Advisering Bestuur en directie, Ondersteuning Bestuur en Directie, Communicatie, Kabinet en Public Affairs. Als onderdeel van het team ‘Ondersteuning Bestuur en Directie’ zorg je er samen met een team van enthousiaste professionals (collega managementassistentes, bestuursadviseurs, strategen en directie-bestuurssecretarissen) voor dat zowel de GS-leden als de directie dagelijks wordt geadviseerd en ondersteund zodat zij hun functie en bijbehorende verantwoordelijkheden op een zo goed mogelijke manier kunnen uitvoeren. We zijn hiervoor op zoek naar een collega die het leuk vindt om aan de slag te gaan als managementassistente van een gedeputeerde.

Wat
Jij vormt de buffer- en verbindende factor tussen de bestuurder met interne collega’s en externe contacten. Hiervoor voer je regie op de agenda van de bestuurder en plan, bewaak en signaleer je de afspraken en verzorg je de e-mail correspondentie in Outlook. Je signaleert knelpunten en je lost deze op. Je regelt de vergaderzalen en andere faciliteiten en zorgt ervoor dat de bestuurder tijdig in het bezit is van alle benodigde stukken en informatie. Hiervoor hou je actief contact met de betrokken collega’s of externe partijen. Je organiseert bijeenkomsten en telefonische conferenties en je verwijst de pers door. Elke week plaats je de bestuurlijke uitnodigingen op de representatielijst en verwerk je de beslissingen die het college van Gedeputeerde Staten hierover neemt. Je plant het vervoer van de dienstauto's in (juiste tijd, correct adres, P kaarten, eventueel een taxi regelen) en je houdt declaraties bij. In een wekelijks teamoverleg bespreek je de agenda voor de komende periode en signaleer- en attendeer je de bestuurder op eventuele aandachtspunten. Daarnaast leg je de afspraken vast tijdens het wekelijkse Portefeuilleoverleg waarin de verschillende beleidsstukken uit de portefeuille van de bestuurder worden besproken.

Als managementassistent van een bestuurder werk je nauw samen met de communicatieadviseur en bestuursadviseur. Binnen dit team denk je actief mee met de bestuurder.

Hoe?
- Je werkt binnen een team van 8 enthousiaste collega’s. Maandelijks vindt er werkoverleg plaats.
- Je werkt richt zicht primair op één bestuurder, maar er is ook sprake van onderlinge vervanging
- Je werkt in Outlook en iBabs en incidenteel met Powerpoint voor het verwerken van presentaties en speeches

Functie eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als managementassistent in de afgelopen 7 jaar;
  • Je hebt een afgeronde relevante MBO +/HBO-opleiding en meerdere jaren ervaring met bovengenoemde werkzaamheden.
  • Aantoonbare werkervaring met Outlook, Word, Excel en PowerPoint;

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Aantoonbare werkervaring als managementassistent binnen de overheid; (60 punten)

Competenties

  • Jij bent dienstverlenend ingesteld, je vindt het een uitdaging om ervoor te zorgen dat iemand anders zijn werk goed voorbereid kan doen. Daarnaast ben je klantvriendelijk richting externen en collega’s en houd je daarbij wel het resultaat in het oog
  • Je houdt van hectiek en een gezonde dosis werkdruk. Hierin ben je goed in staat om te prioriteren
  • Je kunt goed improviseren (ook onder tijdsdruk) en je vindt het fijn om in een team te werken
  • Je neemt initiatief, bent assertief en durft zelfstandig keuzes te maken.
  • Je bent oplossingsgericht en denkt actief mee over de juiste tijdsbesteding van een bestuurder
  • Je hebt geen “9 – 5” mentaliteit en bent flexibel
  • We vinden het belangrijk dat je goed Nederlands (spreken en schrijven) en Engels (spreken) kunt.
  • Je bent representatief, zorgvuldig en je hebt oog voor de politiek-, bestuurlijke omgeving waarin deze opdracht zich bevindt.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 15-04-2025
Optie tot verlengen: Mogelijk, maar nog niet bekend
Aantal uur per week: 32 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 9 oktober 2024 van 12u00 tot 15u00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Middelburg

Publicatiedatum

30.09.2024

Publicatie eindigt

04.10.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!