Coördinerend Financieel Specialist

Nieuw

Functie omschrijving

De Vervoerregio Amsterdam zoekt per direct een Coördinerend Financieel Specialist i.v.m. vertrek van de huidige coördinator. Als Coördinerend Financieel Specialist ben je coördinator voor het cluster Administratie binnen Team Financiën. Je stuurt jouw collega’s binnen het cluster Administratie functioneel aan, houdt het overzicht, verdeelt werkzaamheden en je bent het eerste aanspreekpunt voor de collega’s in dit cluster. Je hebt regelmatig overleg met de controllers en financieel adviseurs en je werkt nauw samen met de manager van het team.

In deze functie ben je enerzijds (mede) verantwoordelijk voor het voeren van een betrouwbare administratie ten behoeve van een tijdig, juist, volledig en rechtmatig financieel beheer. Anderzijds ben je verantwoordelijk voor het beheer en de continuïteit van ons financieel systeem Key2Financiën en Cognos, onze business intelligence tool. Je werkt nauw samen met vier financiële- en project administrateurs. Je staat voor een tijdige, juiste en volledige financiële administratie. Je hebt een actieve rol bij het jaarwerk, periodieke afsluitingen en de totstandkoming en verwerking van P&C producten.

Daarnaast ben jij hét aanspreekpunt en sparringpartner voor zowel jouw directe collega’s uit het team Financiën als de collega’s uit de andere teams van de organisatie. Als Financieel Specialist weet je je collega’s te motiveren, mee te nemen in de materie en te sturen in de juiste richting.

Werkzaamheden

  • Je bewaakt de naleving van interne procedures en richtlijnen rondom de financieel administratieve processen, signaleert noodzakelijke aanpassingen en draagt verbetervoorstellen aan voor werkprocessen en systemen; hierbij moet je denken aan optimalisering van zowel de workflows en koppelingen met het documentbeheersysteem (Join), met name bij begrotingswijzigingen/subsidietoekenningen en contractenbeheer/verplichtingen & rechten;
  • Het opstellen en beoordelen van memoriaal boekingen en het opstellen en aanmaken van betaalbatches als eindcontroleur van facturen;
  • Je signaleert, corrigeert en koppelt terug bij afwijkingen in de financiële administratie en je verzorgt de aansluitingen van de verschillende sub-administraties;
  • Je levert berouwbare informatie aan voor de verschillende planning en control producten;
  • Je bent degene die ingewikkelde zaken uitzoekt, zoals BTW-labeling en je draagt zorg voor het opmaken en indienen van de IV3 en de BTW/BCF-aangifte;
  • Je neemt deel aan projecten, zoals aanbestedingen of verbetertrajecten en je denkt mee bij BTW kwesties van projecten;
  • Je hebt een actieve rol bij het jaarwerk en de andere P&C-producten.

De opdrachtgever(s)

De Vervoerregio Amsterdam leidt de mobiliteitsopgave in de drukste regio van ons land. Met veertien gemeenten zorgen we er samen voor dat zoveel mogelijk mensen op hun manier comfortabel, snel en duurzaam kunnen reizen. Als opdrachtgever, beleidsmaker en adviseur lopen we voorop in nieuwe ontwikkelingen voor hoogwaardige mobiliteit. Zo dragen we bij aan een bereikbare en vitale regio, nu en in de toekomst. Werken bij de Vervoerregio betekent hét verschil kunnen maken bij een expertorganisatie voor mobiliteits- en bereikbaarheidsopgaven. Bij alles dat we doen, leveren wij een essentiële bijdrage en geven we richting aan het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid in de regio Amsterdam. Wil jij graag werken bij een van de grootste opdrachtgevers voor openbaar vervoer in Nederland? Lees dan snel verder!

Functie eisen

  • Minimaal MBO+ / HBO werk- en denkniveau, en heb je een studie gevolgd in bedrijfseconomische richting
  • Minimaal 5 jaar ervaring als financieel specialist, financieel adviseur;
  • Minimaal 3 jaar ervaring als coördinator of functioneel leidinggevende;
  • Aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie of in de bouw/infra/utiliteit;
  • Je hebt een gedegen kennis van de boekhouding en weet dit ook goed te vertalen naar je collega’s toe;
  • Heb je bij voorkeur ervaring met het inrichting van (project) administraties in financiële systemen;
  • Beschik je over ruime kennis van Excel;
  • Ben je bereid tot het volgen van noodzakelijke cursussen

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Aantoonbare werkervaring met Key2Financiën (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Cognos (25 punten)
  • Aantoonbare kennis van BBV/ gemeente financien (25 punten);

Competenties

  • Accuraat
  • Cijfermatig inzicht
  • Analytisch vermogen
  • Samenwerken
  • Nauwkeurig
  • Hands- on mentaliteit

Extra info

Startdatum: Z.S.M
Einddatum: 15-04-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 32-36 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. We werken hybride en in ieder geval beschikbaarheid op dinsdag en donderdag op locatie.


De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

25.09.2024

Publicatie eindigt

30.09.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!