Jurist Omgevingsrecht en Huisvestingswet

Nieuw

Werkzaamheden

Je taken zijn:
In het proces van toezicht en handhaving zorg je voor de uitvoering van verschillende juridische taken. Zoals het opstellen van vooraankondigingen, behandelen van zienswijzen, opstellen van lasten onder dwangsom, bestuursdwang en bestuurlijke boetes. Het gaat hierbij om wetten zoals het Omgevingsrecht, de Huisvestingswet en Bijzondere Wetten. Je hebt veel contact met overtreders. Je werkt snel en nauw samen met de betrokken inspecteur en collega-juristen. Je verdedigt primaire besluiten bij bezwaar.

Daarnaast verzorg je de collegiale toetsen op besluiten en andere brieven. Je levert een actieve bijdrage aan kennisdeling binnen het project waar je deel van uitmaakt en binnen de juridische vakgroep.

Ook neem je ook deel aan verschillende overleggen (ook in de rol van juridisch secretaris). Hierbij zorg je voor een correcte en duidelijke weergave van afspraken en verslaglegging die tijdens een overleg worden gemaakt. Gedurende het proces heb je veelvuldig contact met collega's, met de aanvrager en indieners van reacties. Het uitvoeren van je vak doe je met kennis van actuele jurisprudentie. De nadruk in het werk ligt op het adviseren en handhaven in Omgevingswet / Huisvestingsregelgeving gerelateerde dossiers.

Omschrijving kandidaat

Jij bent/hebt:
• Een juridische opleiding afgerond op wo-niveau;
• Minimaal 5 jaar ervaring als jurist in het handhavingsrecht;
• Je hebt ervaring als jurist binnen een gemeente;
• Naast kennis van het handhavingsrecht heb je ook kennis van de omgevingswet en de huisvestingswet;
• Ervaring met projectmatig werken.

Functie eisen

  • Je hebt een juridische opleiding afgerond op wo-niveau:
  • Heb je minimaal 5 jaar werkervaring als jurist in het handhavingsrecht?

Wensen

  • Aantal jaren werkervaring als jurist in het handhavingsrecht:
  • Ervaring binnen gemeente:
  • Ervaring met projectmatig werken.
  • Ervaring met huisvestingsregelgeving.
  • Ervaring met de Omgevingswet.

Competenties

• Je hebt overzicht over alle belangen die spelen en je bent in staat om die af te wegen.
• Je bent besluitvaardig en denkt en werkt oplossingsgericht.
• Collegiale samenwerking gaat je goed af.
• In gesprekken, e-mails en besluiten breng je je boodschap begrijpelijk en inhoudelijk juist over.

Extra info

  • Periode: Zo spoedig mogelijk tot 1 oktober 2025 met mogelijke opties tot verlenging
  • Belasting: 32-36 uur per week gemiddeld


Goed om te weten:
De gesprekken zijn gepland in de week van 14 oktober.
De gesprekken vinden op locatie plaats: Stadsplateau 1, 3511 ED Utrecht

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

25.09.2024

Publicatie eindigt

04.10.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!