Adviseur Omgeving dijkverbeteringsprojecten

Nieuw

Functie omschrijving

Overal waar wij als Waternet namens de gemeente Amsterdam en het waterschap Amstel Gooi en Vecht projecten realiseren, treffen we anderen. Denk aan omwonenden, bedrijven, vaarweg- en weggebruikers en gemeenten. Dit in stedelijke gebieden maar ook in het buitengebied. Een goede relatie met onze omgeving vinden we essentieel. Als Adviseur Omgeving word jij de schakel tussen de omgeving en de watergerelateerde projecten.
Je adviseert over en geeft uitvoering aan het Omgevingsmanagement. Hierin werk je nauw samen met de omgevingsmanager. Je werkt in de voorbereidende fase en de uitvoeringsfase van de projecten. Je begeleidt conditioneringsactiviteiten, zoals flora en fauna en archeologie. Of je haalt een review op bij een ecoloog of technisch adviseur. Daarnaast toets je de aannemer of deze zich houdt aan de contractuele afspraken en regel je de publiekscommunicatie.
Je beleeft plezier aan operationeel bezig zijn. Je hebt oog voor zorgvuldige en tijdige communicatie, vaak in samenwerking met de communicatieadviseur. Je werkt mee aan diverse inhoudelijke producten die overeenkomsten en besluitvormingen ondersteunen. Denk hierbij aan onderzoeken naar kabels en leidingen, bodemkwaliteit, archeologie en niet-gesprongen explosieven, een bereikbaarheidsstrategie en een ruimtelijk inpassingsplan.

Jouw takenpakket:

  • Het verzorgen van stakeholdersanalyses en (laten) opstellen van omgevings- en communicatiestrategieën en -plannen.
  • De coördinatie van afstemmings- en communicatieprocessen.
  • Het aansturen van conditionerende onderzoeken en de afstemming met kabels- en leidingenbeheerders.
  • Het in kaart brengen, aanvragen en verkrijgen van alle benodigde vergunningen.
  • Aansturen van de brede projectcommunicatie, steeds vaker online maar ook via de klassieke stakeholdergesprekken en -bijeenkomsten.
  • Voeren van “keukentafel” en onderhandelingsgesprekken.
  • Verzamelen van de juiste informatie om bestuurlijke besluitvormingsprocessen vlot te laten verlopen.
  • Alert zijn op issues in de omgeving die invloed kunnen hebben op het verloop van het project.
  • Het in overleg met de omgevingsmanager aansturen van ingenieursbureaus.
  • Contacten leggen en onderhouden met stakeholders, zoals de gemeente, de provincie, belangenorganisaties en (vaar)weggebruikers.

Wij vragen: Je beschikt over netwerkvaardigheden en met jouw inlevingsvermogen en sensitiviteit vind je makkelijk je weg in een politiek-bestuurlijke omgeving. Je staat open voor verandering, je bent communicatief sterk en je kunt goed omgaan met weerstand. Verder heb je goede onderhandelingsvaardigheden en ben je enthousiast en inspirerend. Je beschikt over inlevingsvermogen en overtuigingskracht, je bent een verbinder en hebt oog voor uiteenlopende belangen.

De opdrachtgever(s)

Jij komt te werken binnen de afdeling projecten team Projectmanagement & Omgevingsmanagement. En gaat werken aan verschillende dijkverbeteringsprojecten..

Functie eisen

  • Relevante HBO/WO diploma (zoals civiele techniek, cultuurtechniek, planologie, communicatie).
  • Minimaal 4 jaar ervaring met Omgevings- of stakeholdermanagement bij een waterschap, provincie, gemeente, Rijkswaterstaat, Prorail, nutsbedrijf of andere relevante organisaties.
  • Minimaal 3 jaar ervaring met conditioneringsvraagstukken bij projectvoorbereiding en realisatie.
  • Minimaal 3 jaar ervaring met vergunningenmanagement bij projecten.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Competenties: flexibiliteit, onderhandelingsvaardigheden, overtuigingskracht, duidelijke communicatie, resultaatgerichtheid en bestuurlijke sensitiviteit.

Wensen

  • Minimaal 4 jaar ervaring binnen een politiek-gedreven organisatie (30 punten).
  • Ervaring met het verplaatsen van woonboten bij projecten (35 punten).
  • Ervaring met dijkverbeteringsprojecten aan waterkeringen (35 punten).

Extra info

  • Aantal uren per week: 28 uur tot 36 uur
  • Aantal FTE: 2 FTE
  • Startdatum: Z.s.m. na gunning
  • Einddatum: 12 maanden na start
  • Mogelijkheid tot verlenging bij detachering: Ja
  • Plaats tewerkstelling: Hoofdkantoor Waternet en remote
  • Data matchgesprek: 15 oktober 2024 Tussen 10:00 uur en 12:00 uur en tussen 13:00 uur en 15:00 uur

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

23.09.2024

Publicatie eindigt

04.10.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!