Allround medewerker Burgerzaken

Nieuw

Functie omschrijving

Allround medewerker Burgerzaken, een echte smaakmaker

Gemeente Ede is een groeiende gemeente met veel ambitie en uitdagingen. Dit vraagt wat van onze organisatie.

Als medewerker Burgerzaken ben jij binnen onze gemeente het eerste aanspreekpunt voor inwoners. En met meer dan 120.000 inwoners is geen dag hier hetzelfde. Dat maakt jouw werk niet alleen waardevol maar ook uiterst gevarieerd. Het contact met onze inwoners heb je fysiek aan de balie, telefonisch of digitaal via onze e-Diensten. Of het nu gaat om het opstellen van een akte, het voltrekken van een huwelijk, het wijzigen van de basisregistratie personen, jouw werk draait om de essentiële momenten in het leven van onze inwoners. Dankzij jouw vakmanschap zijn onze registraties betrouwbaar en actueel. Daarnaast ben jij dé vraagbaak voor je collega’s binnen het team Burgerzaken en het Klant Contact Centrum. Zo geef je gemeente Ede nog meer smaak. En daar ben je trots op, want je draagt echt iets bij aan onze hele gemeente met meer dan 120.000 inwoners.

Werkzaamheden

In het kort behoren de volgende werkzaamheden tot jouw takenpakket:

  • in behandeling nemen van naturalisatie- en optieverzoeken.
  • Aanleggen van persoonslijsten
  • beoordelen van buitenlandse brondocumenten.
  • opmaken van akten Burgerlijke Stand. Je past zo nodig internationaal privaatrecht (IPR) en buitenlands personen- en familierecht toe.
  • verwerken van mutaties en correcties in de BRP.
  • beoordelen van alle digitale meldingen voor huwelijk/geregistreerd partnerschap.
  • voorbereiden en opstellen van voornemens en besluiten. Je vertegenwoordigt de gemeente bij hoorzittingen.

Omschrijving kandidaat

Dit breng je mee als allround medewerker Burgerzaken

Je bent in staat om boven het probleem te gaan staan en vanuit diverse invalshoeken het probleem te analyseren. Je werkt nauwkeurig en bent in staat overzicht te houden wanneer er diverse taken tegelijk op je afkomen. Je wordt uitgedaagd om wetgeving toe te passen en te interpreteren. Vervolgens neem je een onderbouwd besluit of geef je advies. Je communiceert vriendelijk en duidelijk. Kortom, een echte vakman/vrouw als allround medewerker Burgerzaken.

Daarnaast heb je:

  • Enkele jaren werkervaring met de genoemde werkzaamheden.
  • Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving. (diplomalijnen 1,2,3,4 van het diplomastelsel van de NVVB of een vergelijkbaar diploma (BABZ/BOBZ) uit het vorige diplomastelsel)

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2024 tot en met februari 2025 voor 36 uur per week.
  • Enkele jaren werkervaring met de genoemde werkzaamheden.
  • Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving. (diplomalijnen 1,2,3,4 van het diplomastelsel van de NVVB of een vergelijkbaar diploma (BABZ/BOBZ) uit het vorige diplomastelsel)

Wensen

  • Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving. (diplomalijnen 1,2,3,4 van het diplomastelsel van de NVVB of een vergelijkbaar diploma (BABZ/BOBZ) uit het vorige diplomastelsel)
  • Ervaring met het functioneelbeheer van de applicatie Iburgerszaken.
  • Aantoonbare ervaring als allround medewerker Burgerzaken in een 100.000+ gemeente. (de schaal, de werkzaamheden en de processen in dergelijke gemeenten zijn vergelijkbaar met die van de gemeente Ede)
  • Aantoonbare ervaring met 'coaching on the job'

Extra info

  • Standplaats: Ede
  • Startdatum: 01-10-2024
  • Einddatum: 01-02-2025
  • Optie tot verlenging: Halfjaarlijks
  • Uren per week: 36

Locatie

Ede

Publicatiedatum

20.09.2024

Publicatie eindigt

30.09.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!