Schuldbemiddelaar schuldenaanpak

Nieuw

Functie omschrijving

Jij bent van het helpen van mensen met schulden door met jouw onderhandelingsvaardigheden werkbare schuldverleningstrajecten op te stellen voor jouw klanten.

Jouw functie

Voor deze opdracht zijn we op zoek naar kandidaten die ruime ervaring hebben met het onderhouden van een caseload binnen de aanvraag schuldregeling (120 dagen) en het uitvoeren van heronderzoeken bij een actuele schuldbemiddeling. Jouw functie bestaat uit het uitvoeren van de volgende taken:
• Het analyseren van de financiële situatie van iedere nieuwe klant, waarbij je onderhandelt met schuldeisers en naar aanleiding hiervan op zorgvuldige wijze een schulddienstverleningstraject vaststelt;
• Je bemiddelt bij crisissituaties, je rapporteert en zorgt voor goede verslaglegging zodat het dossier up to date blijft;
• Je onderhoudt contacten binnen je netwerk en maakt afspraken op uitvoerend niveau met onder andere schuldeisers en de rechtbank;
• Je verwijst de klant door naar andere instanties en/of kent je kredieten of schuldmiddelingen toe.
• Je voert heronderzoeken uit ten behoeve van lopende schuldregelingen.

De opdrachtgever(s)

De afdeling
De Kredietbank Rotterdam (KBR) is geen gewone bank. De KBR biedt schulddienstverlening aan Rotterdammers die schulden willen aanpakken. Zo zorgen wij voor schulddienstverlening, bemiddelen bij aanvragen van schuldsanering en verstrekken we saneringskredieten.
Een team bestaat gemiddeld uit zeven schuldbemiddelaars, drie budgetconsulenten en zeven administratief medewerkers. Zij werken dagelijks nauw samen om de klant zo goed mogelijk uit dit traject te laten komen. Het team werkt zelfsturend.

Onze organisatie
Het Cluster Maatschappelijke Ontwikkeling stimuleert ontplooiing van talent. We gaan uit van de kracht van de Rotterdammers. Het streven is dat iedereen zijn talent ontwikkelt, leert en/of werkt, maatschappelijk actief is als leren of werken niet kan en zorgt voor de eigen gezondheid. Sport, cultuur, onderwijs en basale zorg dragen daaraan bij. We bieden (intensieve) hulp en ondersteuning als dat nodig is. Dat doen we in opdracht van het stadsbestuur en samen met maatschappelijke partners.

Omschrijving kandidaat

Met jouw overtuigingskracht en uitstekende communicatieve vaardigheden ben je prima in staat om met verschillende organisaties en instanties te schakelen en te bemiddelen voor jouw klant. Je neemt initiatief en laat je niet snel uit het veld slaan. Je werkt gestructureerd en bent administratief sterk.

• Resultaatgericht:
- Deadlines schrikken jou niet af, want je streeft naar het opleveren van resultaat.
- Bij tegenslagen geef je niet op. Je spant je actief in om concrete resultaten te halen.

• Integriteit:
- Met in achtneming van je verantwoordelijkheden oefen jij je functie adequaat en zorgvuldig uit.
- Jij maakt je eigen positie duidelijk in conflictsituaties.
- Jij weet integriteit te combineren met openheid.

• Flexibiliteit:
- Soms net iets meer taken oppakken als dat nodig is, want je bent flexibel.

• Omgevingsbewust:
- Jij brengt zowel gevoel voor je omgeving mee, als vermogen om samen te werken.

• Zelfstandigheid:
- Jij voelt precies aan wie of wat er nodig is op elk moment in het proces.
- Je houdt ervan om zelfstandig aan de slag te gaan maar voelt ook wanneer het goed is om je collega’s erbij te betrekken.

Functie eisen

• Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding;
• Je hebt minimaal 6 maanden werkervaring met het onderhandelen met schuldeisers;
• Je hebt minimaal 1 jaar ervaring als schuldbemiddelaar, of vergelijkbaar, opgedaan in de afgelopen 3 jaar;
• Je hebt werkervaring met het systeem Allegro, waaronder KIS, ART en SR;
• Je kan zelfstandig een caseload beheren in het schulddienstverlenings traject.

Wensen
• Je hebt ervaring in het afhandelen van heronderzoeken, bij een actuele schuldregeling;
• Je hebt ervaring met het opstarten van een schuldregeling, genoemd het 120-dagen traject;
• Je hebt ervaring met het maken van een VTLB-berekening;
• Je hebt kennis van de richtlijnen van de NVVK.

Extra info

  • Werklocatie: Zuiderparkweg 300
  • Thuiswerkbeleid: Thuiswerken is alleen mogelijk in overleg.
  • Startdatum: Z.s.m., naar verwachting begin oktober 2024
  • Aantal medewerkers: 9
  • Uren per week: 32-36 uur
  • Duur opdracht: 6 maanden
  • Verlengingsopties: 2 x 3 maanden
  • Data voor verificatiegesprek: Twee weken na publicatie

Locatie

Rotterdam

Publicatiedatum

20.09.2024

Publicatie eindigt

27.09.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!