Junior casemanager Omgevingsverzoeken

Nieuw

Functie omschrijving

Je bent verantwoordelijk voor het totale proces en de inhoud van de verschillende omgevingsverzoeken (meldingen, principeverzoeken en omgevingsvergunningen). Naast bouwen gaat het vaak om kappen bomen, wijzigen van monumenten, aanleggen en milieuactiviteiten. Deze verzoeken toets je aan wet- en regelgeving, waaronder het Omgevingsplan, Verordening Leefomgeving en het Besluit bouwwerken leefomgeving. Om tot een goed eindresultaat te komen, vraag je advies aan interne en externe adviseurs, de intaketafel en dit verwerk je integraal. De functie zal van toetser gesloten normen/ grenswaarden opschuiven naar motiveren van open normen/ grenswaarden. Dit vraagt om ruimtelijk inzicht om de impact van de aanvraag met overwegingen, beeldvormend, navolgbaar voor de klant te motiveren.

Je adviseert inwoners en ondernemers over de eerder genoemde activiteiten aangevuld met vergunningsvrij bouwen, zowel mondeling als schriftelijk (mail, telefonisch, brief en balie).

Functie eisen

  • De kandidaat is akkoord met detachering
  • HBO werk -en denkniveau, bij voorkeur planologische of juridische specialisatie.

Wensen:

  • Een afgeronde HBO opleiding
  • Het cv is voorzien van referenties (naam, functie en contactgegevens referent)
  • De kandidaat woont volgens ANWB routeplanner minder danan 30 km vanaf gemeentehuis in Doorn

Competenties

  • Je bent een representatieve netwerker en een teamspeler met goede communicatieve vaardigheden.
  • Je bent digitaal vaardig en hebt affiniteit met procesgericht werken.
  • Je bent een generalist die werkt als een spin in het web bij de afhandeling van vergunningen, meldingen en principeverzoeken.
  • Je stuurt op een goede dienstverlening, korte doorlooptijden en een integraal besluit.
  • Je bent flexibel en hebt gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen.
  • Je kunt omgaan met conflictsituaties, maar blijft klantgericht.
  • Je toont initiatief, neemt verantwoordelijkheid, hebt lef en inlevingsvermogen

Onze kernwaarden zijn: omgevingsgevoelig, verantwoordelijk, dienstverlenend, samenwerkend en zelfreflectief.

Extra info

Startdatum: 21-10-2024
Einddatum: 21-10-2025
Optie tot verlengen: Dit is niet de insteek omdat het de bedoeling is na 1 jaar in dienst bij de gemeente te treden.
Mocht dit niet lukken dan is er de mogelijkheid om maximaal 6 maanden te verlengen.
Aantal uur per week: 36 uur
Beschikbaarheid in de middag voor de telefoondienst is belangrijk om de inwoners goed te kunnen bedienen. Iets minder uren kan, maar heeft niet de voorkeur.
Gesprekken vinden plaats gemeentehuis in Doorn op maandagmiddag 30 september 2024.

Locatie

Doorn

Publicatiedatum

19.09.2024

Publicatie eindigt

23.09.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!