Procesbegeleider Merkmanagement Groningen

Nieuw

Functie omschrijving

Er is behoefte te komen tot integraal merkmanagement in Groningen. Zowel qua uiteindelijke governance/organisatie als in werkwijze. Het traject hiervoor loopt nu enkele jaren. Sinds januari 2023 hebben betrokkenen met behulp van een kwartiermaker verschillende stappen gezet. Behoefte is aan een procesbegeleider voor het vervolg, met als einddoel één organisatie voor integraal merkmanagement en marketing.

Op dit moment zijn marktbewerking vrijetijdseconomie (toerisme) en gastvrijheid (VVV, Groningen store en Martinitoren) belegd bij Marketing Groningen. Hiernaast is er een tijdelijke organisatie in opbouw (administratief ondergebracht bij de gemeente Groningen) die aan de slag gaat met marktbewerking (kennis-)economie en overkoepelend merkmanagement. Binnen een termijn van 1,5 tot 2 jaar zullen Marketing Groningen en de tijdelijke organisatie samengaan in één organisatie,

Op dit moment zijn vier partijen, verenigd in een kernteam gedelegeerd ambtelijk opdrachtgever voor Marketing Groningen en de tijdelijke organisatie. Dit zijn: Gemeente Groningen, Provincie Groningen, Akkoord van Groningen en Nationaal Programma Groningen.

Werkzaamheden

Als procesbegeleider heb je de volgende taken:

  • Technisch voorzitter van het kernteam
  • Adviseur kernteam over invulling van het opdrachtgeverschap voor integraal merkmanagement
  • Proces- en opdrachtbegeleiding bij het totstandkoming definitieve organisatie, in goede afstemming met Marketing Groningen en de tijdelijke organisatie
  • Verantwoordelijk voor planning en voortgangsbewaking vormgeving toekomstige organisatie
  • Zicht houden op in te vullen randvoorwaarden voor zowel tijdelijke als definitieve organisatie (zoals merkrechten)
  • Ondersteuning bij stakeholdermanagement, in nauwe afstemming met de merkmanager van de tijdelijke organisatie
  • Voorbereiding bestuurlijke overleggen i.s.m. kernteam

Als ondersteuning voor de procesbegeleider is beschikbaar een trainee met kennis van marketing, voor gemiddeld 2 dagen per week.

Functie eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
  • Aantoonbare werkervaring als procesbegeleider/kwartiermaker;
  • Aantoonbare werkervaring als leidinggevende en/of in organisatieontwikkeling.

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 5 jaar werkervaring als leidinggevende en/of in organisatieontwikkeling (20 punten);
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een complex speelveld met allerlei partners en stakeholders (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als procesbegeleider (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met communicatie/marketing (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het werken met, voor of in de overheid (15 punten).

Competenties

  • Je bent verbindend en gericht op samenwerken.
  • Je hebt politiek-bestuurlijke sensitiviteit en je bent in staat te schakelen tussen verschillende niveaus binnen de organisaties (strategisch, tactisch, operationeel).
  • Je hebt het vermogen om kansen te zien en (onverwachte) combinaties te maken.
  • Je hebt zeer goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 15-04-2026/15-10-2026
Optie tot verlengen: 2 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 8-12 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: flexibel verspreid over de week


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 2 oktober 2024 tussen 12.00 uur en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 30 september bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Groningen

Publicatiedatum

18.09.2024

Publicatie eindigt

23.09.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!