Coördinator Planning & control

Nieuw

Functie omschrijving

Utrecht heeft jou nodig!


De gemeente Utrecht biedt ruimte aan iedereen. We zien talent als basis en diversiteit als kracht om samen betere resultaten te behalen. Voor jou is er plek bij afdeling Financiën van het organisatieonderdeel Financiën en Inkoop (F&I). F&I is een bedrijfsvoering onderdeel die het bestuur, de directie en organisatie voorziet van ondersteuning en advies. Wij zorgen ervoor dat, in samenwerking met de andere bedrijfsvoering onderdelen, de bedrijfsvoering modern is en mee ontwikkelt met de gemeentelijke organisatie.

Jij komt te werken binnen de afdeling Financiën, in het team 'Planning & Control coördinatie/ Informatie & Techniek'. Hier werken ongeveer 20 collega's die zich bezighouden alle facetten van het tot stand komen van de planning en control producten, van het opstellen van de financiële strategie, het maken van de planningen tot het analyseren van het rekening resultaat. Dit in nauw contact met de decentrale organisatie- onderdelen waar de uitvoering plaats vindt.

Ons team Planning & Control coördinatie bestaat uit een Senior P&C coördinator een aantal P&C coördinatoren en 2 medewerkers P&C Coördinatie.

Binnen ons team wordt de planning en control coördinatie vormgegeven van de P&C producten: Programmabegroting, Voorjaarsnota, Bestuursrapportages, Jaarrekening en Management-cyclus voor de gemeente Utrecht. De producten komen tot stand in samenwerking met de collega's binnen de afdeling Financiën en de decentrale organisatieonderdelen.

Werkzaamheden

Je taken zijn:

  • Inrichten, coördineren en bewaken van de planning; deze planning stem je af met de stakeholders en bij uitloop of calamiteiten escaleer je;
  • inrichten, coördineren en bewaken van het totstandkomingsproces van het product;
  • coördineren en bewaken van de inrichting/format van het product (boekwerk/ website);
  • organiseren van de stakeholders, zorgen voor een overzicht van verantwoordelijken en zorgen voor afstemming gedurende het proces en beheer van de autorisaties;
  • coördineren en bewaken van de financiële mutaties (volgend uit Besteding en Dekkingsvoorstellen, wensen, knelpunten, bezuinigingen, majeure ontwikkelingen, technische begrotingswijzigingen);
  • coördineren en bewaken van het schriftelijke raadsvragen proces bij de P&C-producten;
  • bijhouden van het handboek financiën; jij voert hier regie op.

Omschrijving kandidaat

Jij hebt:

  • Je hebt een afgeronde hbo opleiding, bij voorkeur in een financiële richting;
  • Je hebt bij voorkeur meer dan 5 jaar werkervaring in het genoemde werkveld van gemeente (overheid) en financiën;
  • Je hebt bij voorkeur minimaal 2 jaar werkervaring als Coördinator Planning & Control (bij een grote gemeente/Overheidsorganisatie)
  • (Specifieke) kennis/ervaring in de planning en control coördinatie van de cyclusproducten.
  • Je hebt kennis van het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV);
  • Je hebt gedegen kennis van MS Office met een focus op MS planner, kennis van Lias is een pré.



Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Functie eisen

  • Je hebt een afgeronde hbo opleiding
  • Bij voorkeur heb je een financiële opleiding afgerond/gevolgd
  • Je hebt bij voorkeur meer dan 5 jaar in het genoemde werkveld van gemeente (overheidsorganisatie) en financiën
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als Coördinator Planning & Control (bijeen grote gemeente/Overheidsorganisatie
  • Je hebt jouw werkervaring opgedaan bij een grote, ambtelijke organisatie

Extra info

  • Periode: Zsm (maar uiterlijk 1-11) – 30-04-2025 (7 maanden) met mogelijke opties tot verlenging
  • Belasting: 32-36 uur per week gemiddeld

Goed om te weten:
Gesprekken worden waarschijnlijk gepland in week 40 (de week van 30-9). De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

14.09.2024

Publicatie eindigt

20.09.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!