Meer details
Match criteria
Dienstverband
- Detachering
Uurtarief
- notk
Duur
- 28-36 uur p/w, 12 mnd
Beleidsmedewerker ruimtelijke ordening
Nieuw
Functie omschrijving
Ben jij op de hoogte van alle ontwikkelingen op RO-gebied en de Omgevingswet, ben je flexibel en werk je graag projectmatig? Heb je daarnaast een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en wil je je graag inzetten om de verbinding te leggen tussen samenleving en bestuurlijke voorstellen en beleidsprogramma’s? Wie weet is deze functie als beleidsmedewerker ruimtelijke ordening dan wel wat voor jou!
Jouw functie als beleidsmedewerker
Voor initiatiefnemers van principeaanvragen ben je het eerste aanspreekpunt namens de gemeente. Vanaf het beginstadium van ideeën tot aan het vaststellen van het plan begeleid jij de ruimtelijke procedures en stappen. Je gaat in overleg met inwoners, bedrijven en agrariërs over ruimtelijke ideeën en initiatieven. Dit doe je in samenwerking met interne specialisten en externe organisaties. Daartoe heb je het nodige overleg met initiatiefnemers, je collega’s en derden.
Je kan zelfstandig ruimtelijke plannen beoordelen van initiatiefnemers en je bent in staat om zelfstandig ruimtelijke procedures te begeleiden. Je functioneert als de verbindende schakel tussen de verschillende afdelingen in de gemeente. Je hebt kennis van de Omgevingswet en bent betrokken bij de invoering daarvan in de gemeente. Daarnaast adviseer je collega’s bij het maken van ruimtelijke en juridische afwegingen op het terrein van bouwen en het gebruik van gronden. Ook draag je je steentje bij aan het ontwikkelen van nieuw ruimtelijk beleid.
Jouw functie als beleidsmedewerker
Voor initiatiefnemers van principeaanvragen ben je het eerste aanspreekpunt namens de gemeente. Vanaf het beginstadium van ideeën tot aan het vaststellen van het plan begeleid jij de ruimtelijke procedures en stappen. Je gaat in overleg met inwoners, bedrijven en agrariërs over ruimtelijke ideeën en initiatieven. Dit doe je in samenwerking met interne specialisten en externe organisaties. Daartoe heb je het nodige overleg met initiatiefnemers, je collega’s en derden.
Je kan zelfstandig ruimtelijke plannen beoordelen van initiatiefnemers en je bent in staat om zelfstandig ruimtelijke procedures te begeleiden. Je functioneert als de verbindende schakel tussen de verschillende afdelingen in de gemeente. Je hebt kennis van de Omgevingswet en bent betrokken bij de invoering daarvan in de gemeente. Daarnaast adviseer je collega’s bij het maken van ruimtelijke en juridische afwegingen op het terrein van bouwen en het gebruik van gronden. Ook draag je je steentje bij aan het ontwikkelen van nieuw ruimtelijk beleid.
Werkzaamheden
Globale werkzaamheden beleidsmedewerker ruimtelijke ordening
- Het behandelen van algemene informatieverzoeken op het gebied van ruimtelijke ordening;
- Het adviseren bij nieuwe initiatieven tijdens het intakeoverleg;
- Het (mede)vertegenwoordigen van het team bij de omgevingstafels;
- Het opstellen van ruimtelijke onderbouwingen, visies en adviezen aan en voor B&W en raad;
- Het begeleiden van uitgebreide ruimtelijke procedures van begin tot vaststelling. Dit zijn procedures zoals een omgevingsplanprocedure of een BOPA. Voorbeelden van initiatieven zijn het bouwen van 1 of meerdere woningen of het uitbreiden van (agrarische) bedrijven;
- Het organiseren van en het (mede) vertegenwoordigen van het team, of de gemeente in diverse overleggen, inspraakbijeenkomsten en overleggen met andere disciplines, overheden of rechterlijke instanties (input in rechterlijk gedingen of eigen behandeling);
- Het accent ligt op planologie, maar affiniteit met juridische vraagstukken en enig gevoel voor stedenbouwkundige aspecten verwachten we ook.
De opdrachtgever(s)
Wij zoeken een Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening binnen het team Ruimte. Binnen het team zijn op dit moment 25 medewerkers werkzaam die zich bezighouden met ruimtelijke ordening, duurzaamheid, grondbedrijf, milieu, projecten, economie, volkshuisvesting en recreatie en toerisme.
Functie eisen
- De kandidaat is akkoord met detachering
- Afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau
- Minimaal 2 jaar gemeentelijke ervaring met het beoordelen en begeleiden van principeaanvragen, BOPA’s, Omgevingsplannen en andere ruimtelijke plannen en procedures;
Wensen:
- Minimaal een afgeronde opleiding op HBO-niveau in de richting Ruimtelijke Ordening.
- Meerjarige gemeentelijke ervaring met het beoordelen en begeleiden van principeaanvragen, BOPA’s, Omgevingsplannen en andere ruimtelijke plannen en procedures
- Op CV aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving waaronder in ieder geval de Omgevingswet
- Op CV aantoonbare ervaring met projectmatig werken
- Op CV aantoonbare ervaring bij een overheids-/gemeentelijke organisatie
Competenties
- Integraal denken;
- Bestuurlijke sensitiviteit
- Communicatief vaardig
- Schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau
- Projectmatig werken
Extra info
Startdatum: 01-10-2024
Einddatum: 30-09-2025
Optie tot verlengen: 3 x 1 jaar
Aantal uur per week: 28-36 uur
Werkdagen zijn bespreekbaar.
Einddatum: 30-09-2025
Optie tot verlengen: 3 x 1 jaar
Aantal uur per week: 28-36 uur
Werkdagen zijn bespreekbaar.
Locatie
Oldebroek
Publicatiedatum
12.09.2024
Publicatie eindigt
20.09.2024
Contactpersoon
Bruijn
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!
Neem contact met ons op
Nog "geen" zelfstandige? Misschien past detacheren dan bij jou?
Gerelateerde opdrachten: