Beleidsmedewerker Mobiliteit

Nieuw

Functie omschrijving

Ben jij de Beleidsmedewerker die richting kan geven en mensen kan stimuleren? Kan jij de werkzaamheden zodanig in het cluster wegzetten zodat kwaliteit wordt geborgd en het werkplezier hoog is? Beschik je daarbij over goede communicatieve vaardigheden en heb je overtuigingskracht? Wil jij werken in een energieke en inspirerende werkomgeving? Sta jij voor de kwaliteit van de producten van het cluster? Dan zijn wij op zoek naar jou! Het tonen van lef, initiatief en het aandragen van creatieve oplossingen wordt zeer gewaardeerd. Een politieke antenne is noodzakelijk.

Onze ambitieuze programma’s
Op 6 juli jl. heeft de gemeenteraad unaniem ingestemd met de omgevingsvisie Landstad Hardenberg. Eind 2020 is het programma mobiliteit vastgesteld. Hierin zijn de gemeentelijke ambities op het gebied van bereikbaarheid, leefbaarheid en veiligheid opgenomen. Daarbij zijn ook financiële middelen beschikbaar gesteld. De komende jaren willen wij ons fors inzetten op het bevorderen van de fiets, het terugdringen van het aantal ongevallen en het verminderen van de autoafhankelijkheid.

Tot 1 januari 2025 leveren we vanuit de gemeente Hardenberg middels een dienstverleningsovereenkomst diensten aan de gemeente Ommen. Om onze ambitieuze programma’s te kunnen uitvoeren, hebben we tijdelijk een beleidsmedewerker nodig waarbij de focus ligt op de coördinatie in het cluster en de afstemming met de andere clusters en beleidsvelden binnen de gemeente. Ook voer je zelf bepaalde werkzaamheden uit het gebied van Verkeer en vervoer.

Wil je onze ambities tot 2040 op basis van de omgevingsvisie zien, bekijk dan onderstaand filmpje. (https://youtu.be/o9flwUcTt4o). Ook hebben we ons programma. Ons programma mobiliteit in 2 minuten kun je ook zien op via www.hardenberg.nl/mobiliteit.

Werkzaamheden

Binnen het cluster verkeer heb je de dagelijkse coördinatie en operationele aansturing. Je bent het aanspreekpunt voor management. Je verzorgt de dagelijkse aansturing van collega’s binnen het cluster en signaleert verbeterpunten in beleid, advies en uitvoering. Op basis van de vastgestelde programma’s bepaal je samen met de medewerkers van het cluster de dagelijkse planning en de prioriteiten. Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van de producten die door het cluster worden opgeleverd. Je neemt deel aan in- en externe projecten.

Samen met de projectleiders doe je subsidie aanvragen en rekent dit af met de subsidieverstrekkers. Je levert input voor de begrotingscyclus. Daarbij zoek je naar integraliteit en kansen en neem je de subsidiemogelijkheden mee.

Je hebt overzicht op onze dienstverlening aan de gemeente Ommen en stelt kwartaalrapportages van de werkzaamheden op volgens de dienstverleningsovereenkomst. Je zorgt voor het jaarlijkse clusterplan. Naast deze taken ben je inhoudelijk inzetbaar op het beleidsterrein verkeer en vervoer.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Je beschikt over minimaal een afgeronde HBO- of WO opleiding in een relevante richting, zoals verkeerstechniek, verkeerskundige of mobiliteit.
  • Je beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 5 jaar in een vergelijkbare functie binnen het gebied Mobiliteit bij een overheidsorganisatie.
  • Je beschikt over minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 5 jaar met het aansturen, coachen en begeleiden van een team
  • Je hebt aantoonbare ervaring als Beleidsmedewerker/coördinator mobiliteit.
  • Je beschikt over aantoonbare ervaring m.b.t. het aansturen van een team Verkeer en Vervoer.
  • Je hebt ervaring met het aanvragen en afrekenen van subsidies.
  • Je hebt ervaring met bestuurlijke advisering binnen een gemeente.
  • Je hebt ervaring met het opstellen van clusterplannen en het leveren van input voor de begrotingscyclus, inclusief integrale kansen en subsidiemogelijkheden.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het schrijven van beleid m.b.t. verkeer en vervoer.
  • Je beschikt over aantoonbare ervaring met het opstellen van voortgangsrapportages.

Wensen:

  • Je beschikt over minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 5 jaar met het aansturen, coachen en begeleiden van een team in een gemeentelijke organisatie
  • Kandidaat is ruim ervaren binnen het gebied Mobiliteit

Competenties

  • Proactief
  • Resultaatgericht
  • Teamplayer

Extra info

Startdatum: 28-10-2024
Einddatum: 31-12-2024
Optie tot verlengen: 6x 6 maanden (verlengingsoptie zo lang als mogelijk is)
Aantal uur per week: 32 uur
Hybride werken is mogelijk in overleg

Locatie

Hardenberg

Publicatiedatum

12.09.2024

Publicatie eindigt

18.09.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!