Financieel specialist

Nieuw

Functie omschrijving

Zwolle heeft drie domeinen (sociaal, fysiek en dienstverlening) met veel complexe financiële producten en diensten. In verband met de aanbesteding en implementatie van een nieuw financieel systeem is tijdelijk extra capaciteit noodzakelijk voor de uitvoering van de werkzaamheden op de financiële administratie.
Je levert als financieel specialist onder meer een belangrijke bijdrage aan de totstandkoming van de P&C-documenten, zoals de begroting en jaarrekening. Jij kent alle processen van het boekhouden. Op vaktechnisch gebied ben je de vraagbaak en sparringpartner voor collega's. Je ondersteunt je collega financieel adviseurs bij het opstellen van (complexe) begrotingswijzigingen en verwerkt deze in het financieel systeem Dankzij je brede blik, leg je verbanden, begrijp je afhankelijkheden en denk je vooruit. Je verbetervoorstellen zijn altijd toekomstbestendig.

Brede blik
Jij maakt onderdeel uit van de sectie Beheer en kijkt ook met een kritisch oog naar onze administratieve systemen en processen. Hoe kunnen we deze nog beter inrichten en optimaliseren? Voldoen deze aan de actuele wettelijke voorschriften voor het beheer van overheidsfinanciën? En welke (management)informatie willen we nu en in de toekomst uit onze systemen extraheren?
Een gedegen financiële verslaglegging maakt zichtbaar, waar we als gemeente geld aan besteden. Het is bovendien de basis voor het ontsluiten van informatie als input voor een effectieve bedrijfsvoering en gedegen besluitvorming.

Omschrijving kandidaat

Je hebt tenminste een afgeronde HBO opleiding( BE of Accountancy), bent financieel onderlegd en ziet de samenhang tussen verschillende processen. Je kent alle processen van het boekhouden. Je hebt ruime ervaring (minimaal 5 jaar ervaring) met geautomatiseerde gegevensverwerking en soortgelijke werkzaamheden als financieel specialist op een financiële administratie bij een complexe gemeente.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding Bedrijfseconomie of Accountancy
  • Minimaal 5 jaar ervaring met geautomatiseerde gegevensverwerking en soortgelijke werkzaamheden als financieel specialist op een financiële administratie bij een (complexe) gemeente
  • Op CV aantoonbare ervaring en kennis van het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV)

Wensen:

  • Ruime ervaring met geautomatiseerde gegevensverwerking en soortgelijke werkzaamheden als financieel specialist op een financiële administratie bij een (complexe) gemeente
  • Op CV aantoonbare ervaring met het financieel systeem JDEdwards OneWorld

Competenties

Je bent digitaal vaardig en kunt snel uit de voeten met (nieuwe) geautomatiseerde gegevensverwerking. Het contact met collega's, vooral binnen de afdeling, is een uitdagend onderdeel van je baan. Je bent toegankelijk, zoekt hen actief op en wordt ervaren als een enthousiaste sparringpartner. Samen met je collega's vormen jullie een hechte club die casussen en ideeën met elkaar deelt.

Extra info

Startdatum: 01-11-2024
Einddatum: 31-10-2025
Optie tot verlengen: 4 x 6 maanden
Aantal uur per week: 36 uur
Hybride werken in overleg is mogelijk

Locatie

Zwolle

Publicatiedatum

12.09.2024

Publicatie eindigt

18.09.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!