Teammanager Voorbereiding en Uitvoering

Nieuw

Functie omschrijving

Deze opdracht is uitgezet omdat het team Voorbereiding en Uitvoering de afgelopen jaren sterk is gegroeid zowel het aantal teamleden is toegenomen als ook de werkzaamheden. De aansturing met één teammanager is niet meer werkbaar en het afgelopen half jaar met een extra interimmanager opgepakt. Hierbij is duidelijk geworden hoe het werkproces verder geoptimaliseerd kan worden. Voor de komende periode richten wij ons op verder inrichten van het sturingsproces m.b.t. planning, uren/capaciteit en financiën. Dit is een essentieel onderdeel van de opdracht. In de komende periode wordt onderzocht welke aanpassingen nodig zijn om weer te komen tot een team waarin voldoende ruimte is voor personele aandacht en inhoudelijke sturing.

In de komende periode blijft het team aangestuurd door twee teammanagers. Een te werven interim teammanager die zich richt op de vakgroepen ontwerp, werkvoorbereiding en directievoering en de bestaande teammanager die zich richt op de projectleiders en de vakgebieden riool, water en milieu. Naast deze splitsing van de vakgroepen zal de bestaande teammanager ook ambtelijk opdrachtgever zijn voor de investeringsprojecten en een aantal andere projecten. De te werven interim teammanager richt zich op de meer personele zaken en het sturen op kpi’s en verder uitwerken van de werkprocessen.

Team Voorbereiding & Uitvoering
Het team Voorbereiding en Uitvoering is onderdeel van de afdeling Leefomgeving en voert de volledige keten van openbare ruimte projecten uit: van ontwerp tot aan beheer. De teammanagers Voorbereiding en Uitvoering geven samen met 3 coördinatoren sturing aan een hecht en hardwerkend team van 44 enthousiaste en gedreven medewerkers.

De opgave van het team is het vervangen van 6,5 km riool en daarbij de straat integraal te herinrichten, daarnaast is het team het ingenieursbureau voor de gemeente en draaien de teamleden mee in alle projecten en gebiedsontwikkelingen. Hiervoor zijn de ontwerpers Openbare Ruimte, werkvoorbereiders Groen en Civiel en directievoerders verantwoordelijk. Binnen het team wordt deze keten ondersteund door professionals op het gebied van calculatie, milieu, beleid riolering, waterbeheer, verkeer en bereikbaarheid. Buiten het team is de verbinding met “ketencollega’s” van beleid, projecten en beheer en diverse andere professionals.

Afdeling Leefomgeving
Samen met de afdelingsmanager en de andere teammanagers van de afdeling Leefomgeving maak je deel uit van het managementteam. Van daaruit ben je medeverantwoordelijk voor het functioneren van de hele afdeling. Je zorgt samen voor de integrale afstemming van alle primaire en bedrijfsvoering processen, het implementeren van nieuw beleid, het delen van interne en externe signalen en het bepalen van een heldere visie en strategische doelen.

De opdrachtgever(s)

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland

Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is. We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Functie eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende in de afgelopen 10 jaar in de civiele of cultuurtechnische sector;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het sturen op kpi’s.

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van openbare ruimte projecten (civiele en cultuurtechnische projecten) binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare managementervaring met een team van omvang 25 fte en samenstelling (mbo/hbo/wo) in de afgelopen 10 jaar (40 punten)
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Civiele techniek, Cultuurtechniek, Ruimtelijke Ontwikkeling en/of Bedrijfskunde (30 punten);

Competenties

Wij zoeken een doelgerichte interim teammanager die op een faciliterende, coachende en stimulerende manier leidinggeeft. Je bent bereid om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden en je helpt medewerkers om hetzelfde te doen.

Je creëert ruimte en vertrouwen om medewerkers passende vrijheid te bieden zodat zij optimaal kunnen presteren en zich verder kunnen ontwikkelen. Je bent in staat om je communicatie aan de situatie en het publiek aan te passen, zodat je boodschap helder overkomt. Je hebt een zakelijke en professionele instelling, je komt gemaakte afspraken na en spreekt collega’s aan als zij dit niet doen. Je werkt transparant en open, zodat je verantwoording over het totaalresultaat kunt afleggen.

  • Daadkracht & resultaatgerichtheid;
  • Je toont eigenaarschap: geeft en neemt verantwoordelijkheid, komt afspraken na;
  • Helicopterview;
  • Omgevingsbewustzijn (politiek en organisatie sensitiviteit);
  • People skills (verbinden feedbackgeven en aanspreken);
  • Je communiceert makkelijk en helder, zowel mondeling als op papier.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 01-04-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 3 maand(en)
Aantal uur per week: 32 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr/ in overleg.


De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 23 september 2024 tussen 12.00 uur en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 20 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Hilversum

Publicatiedatum

12.09.2024

Publicatie eindigt

16.09.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!