Adviseur Wegen en Infra

Nieuw

Functie omschrijving

De afdeling Projecten en Advies (P&A) is verantwoordelijk voor het beleid, advisering, plannen, ontwerpen, voorbereiden en realiseren van projecten in de openbare ruimte. De afdeling bestaat uit 5 teams: Beleid en Advies Buitenruimte, Projectbureau, Vastgoed, Parkeren en Bedrijfsvoering Het team Beleid en Advies Buitenruimte bestaat uit 25 adviseurs die integraal werken vanuit de vakdisciplines groen, infra, riolering, verkeer, OV, circulaire economie, spelrecreatie, stedelijk water en klimaatadaptatie. Het team is verantwoordelijk voor de meerjaren-programmering groot onderhoud, het opstellenen van beleidsplannen en de advisering van het bestuur en interne afdelingen. Daarbij zijn assetmanagement en opdrachtgeverschap belangrijke kerntaken. Wij werken voor de gemeente Amstelveen en Aalsmeer.

Wij hebben een ambitieus uitvoeringsprogramma en zijn op zoek naar een interim Senior adviseur wegen en infra.

Werkzaamheden

  • Je bent als assetmanager wegen centraal aanspreekpunt voor vragen over wegbeheer in brede zin.
  • Je zet weginspecties uit en zorgt voor de dataverwerking in het beheersysteem.
  • Je vertaalt de output van de beschikbare data naar een integrale programmering groot onderhoud waarbij je prioriteert en keuzes maakt in samenspraak met de andere assetmanagers.
  • Je monitort de voortgang van het meerjarenprogrammering en stuurt bij waar nodig.
  • Je schrijft programma’s van eisen en toetst op hoofdlijnen ontwerpen.
  • Je neemt in de rol als adviseur deel aan projectgroepen voor beheer- en nieuwbouwprojecten.
  • Je bent verantwoordelijk voor de actualisatie van het beleidsplan nota wegen die aan de raad wordt aangeboden ter vaststelling. Een bezuinigingsopgave met diverse scenario’s is daarvan een onderdeel.
  • In de rol van opdrachtgever formuleer je projectopdrachten voor projectmanagers en voer je voortgangsgesprekken.
  • Je stemt af met het projectbureau en de operationele buitendienst team infra voor een gecoördineerde aanpak klein- en grootonderhoud wegen.
  • Je bent verantwoordelijk voor beleidsmatige vragen van bewoners en het bestuur en externe partners zoals waterschappen en provincie.
  • Je neemt deel aan het 2 wekelijks wethouders stafoverleg.
  • Je geeft heldere adviezen in woord en schrift.
  • Je levert input voor de PC-cyclus.
  • Je bent mede verantwoordelijk voor de implementatie van assetmanagement in de organisatie.

De opdracht loopt tot 1 januari 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken.

Omschrijving kandidaat

  • WO opleiding, civiele techniek of landschapsinrichting met kennis van wegen en kennis van inrichting en beheer van de openbare ruimte o.a. groen, verkeer, riolering, spelrecreatie.
  • Ervaring als adviseur/projectleider bij een gemeente.
  • Planmatige en procesgerichte aanpak met inhoudelijke vakkennis.
  • Ervaring met het opstellen van integrale meerjarenplanning groot onderhoud.
  • Goede adviesvaardigheden in woord en geschrift. Je hebt ervaring met het opstellen van beleidsstukken en bent in staat om een helder advies/notitie op te stellen.
  • Je hebt senioriteit en bent een aanpakker die goed in staat is om met andere afdelingen af te stemmen en samen te werken
  • Je hebt integrale kennis van de openbare ruimte zoals wegen, groen, spelrecreatie en riolering.

Functie eisen

  • Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde WO opleiding in de richting van landschapsinrichting of civiele techniek. Referentie vereist
  • Op cv aantoonbaar de laatste 5 jaren werkervaring als Beleidsadviseur of Projectleider bij een overheid (100.000+ gemeenten), opgedaan in het afgelopen 8 jaar. Referentie vereist
  • Op cv aantoonbaar in het afgelopen 5 jaar werkervaring op het gebied van advisering van multidisci-plinaire vraagstukken beheer en onderhoud openbare buitenruimte op de vakgebieden infra, groen én spelrecreatie opgedaan. Referentie vereist
  • Op cv aantoonbaar per 1 oktober 2024 beschikbaar voor tussen 28 - 32 uur per week.

Wensen

  • Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als beleidsadviseur civiele kunstwerken bij een 100.000+ gemeenten , opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar integrale kennis van de openbare ruimte zoals infra, groen, spel-recreatie en riolering bij een gemeente, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Op CV aantoonbare kennis en ervaring of soortgelijke applicatie met GEOVISIA.
  • Op CV aantoonbare kennis en ervaring op gebied van Assetmanagement, zoals het toepassen bij het programmering van onderhoudsprojecten.

Competenties

  • Omgevingsbewustzijn.
  • Communicatieve vaardigheden.
  • Nauwkeurig
  • Samenwerken/teamplayer.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Extra info

  • Van 1-10-2024 t/m 1-1-2026
  • Optie verlenging: 2 x 6 maanden
  • Standplaats: Amstelveen

De gesprekken vinden plaats op donderdag 26 september 2024 tussen 11:00 - 13:00 uur. De gesprekken vinden op locatie plaats.
Indien u een kandidaat voorstelt, verzoeken wij u ervoor te zorgen dat deze beschikbaar is om dit tijdstip.

Locatie

Amstelveen

Publicatiedatum

10.09.2024

Publicatie eindigt

17.09.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!