P&O-adviseur

Nieuw

Functie omschrijving

De FUMO (Fryske Utfieringstsjinst Miljeu en Omjouwing) is de omgevingsdienst van Fryslân. Vanuit het kantoor in Grou werken 185 enthousiaste professionals dagelijks met ambitie en bevlogenheid voor onze deelnemers: de 18 Friese gemeenten, de provincie Fryslân en Wetterskip Fryslân. Wij leveren een bijdrage aan een veilige en schone leefomgeving in Fryslân. We beschermen en bewaken onze leefomgeving voor de huidige en toekomstige generaties. Daarbij zoeken we continu naar de balans tussen milieu en economie. De FUMO verzorgt de uitvoering van vergunningverlening, toezicht en handhavingstaken op het gebied van milieu, natuur en ruimtelijke ordening. Daarnaast verleent de FUMO specialistisch advies op het gebied van licht, geluid, trillingen, lucht, geur, bodem, energie, externe veiligheid en juridische zaken.

De afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit de disciplines P&O, Finance & Control, I&A en Archief, Facilitaire Zaken, Secretariaat & Frontoffice, Communicatie en Beleidsondersteuning & Advies. Samen ondersteunen en faciliteren zij het management en de afdelingen binnen de FUMO.

Voor de tijdelijke versterking van het cluster P&O, zijn we op zoek naar een nieuwe collega.

Werkzaamheden

I.v.m. ziekte vervang je de bestaande P&O-adviseur Als P&O-adviseur ben je toegewezen aan de afdeling Toezicht & Handhaving. Deze afdeling bestaat uit ongeveer 90 fte waarvan 4 leidinggevenden. Jouw rol is om de leidinggevenden te adviseren op het gebied van personeel & organisatie. Ook dien je als vraagbaak voor de voorkomende vragen van medewerkers. Daarnaast draai je mee met projecten en andere voorkomende werkzaamheden die op de P&O-afdeling langskomen.

Het P&O-team bestaat inclusief jou uit drie P&O-adviseurs en één P&O-medewerker.

Thuiswerken is mogelijk, maximaal 1 dag per week (afhankelijk van totale arbeidsduur).

  • Het pro-actief adviseren van de leidinggevenden op de afdeling "Toezicht & Handhaving" op verschillende HR-thema's.
  • Je werkt samen met het P&O-team mee aan de overkoepelende werkzaamheden en thema's op de P&O-afdeling
  • Het aanjagen van de lopende HR-projecten en initiatieven.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober (of eerder) tot en met eind februari 205 voor 28-32 uur per week.
  • Minimaal 5 jaren ervaring in een relevante werkomgeving als P&O-adviseur
  • Afgeronde hbo- of wo-opleiding in de richting van human resource management, sociale wetenschappen, bedrijfskunde of organisatieontwikkeling
  • Relevante kennis- en ervaring met diverse HR-werkterreinen en bijbehorende wet- en regelgeving
  • Het kunnen overleggen van een recente VOG
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en in staat om complexere vraagstukken in heldere en begrijpelijke taal op te schrijven.

Wensen

  • Afgeronde hbo- of wo-opleiding in de richting van human resource management, sociale wetenschappen, bedrijfskunde of organisatieontwikkeling
  • Relevante werkervaring als P&O-adviseur binnen cao Gemeenten of SGO.

Extra info

  • Standplaats: Grou
  • Startdatum: 01-10-2024
  • Einddatum: 28-02-2025
  • Optie tot verlenging: Ja
  • Uren per week: 28-32

Locatie

Grou

Publicatiedatum

09.09.2024

Publicatie eindigt

18.09.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!