Griffiemedewerker

Nieuw

Functie omschrijving

Vind jij het een uitdaging om de gemeenteraad en de griffie optimaal te ondersteunen in diverse werkzaamheden? Ben jij de spin in het web die het leuk vindt om te organiseren, plannen en anderen te ondersteunen in hun werk? Dan ben jij de medewerker raadsgriffie die wij zoeken.

Met wie doe je dat?
Je maakt als medewerker griffie onderdeel uit van de griffie. De griffie bestaat uit een klein, hecht team en is een autonoom organisatieonderdeel binnen de gemeentelijke organisatie. We doen dit met energie, plezier en kwaliteit. Binnen de griffie werken één griffier, drie senior raadsadviseurs (tevens plaatsvervangend griffier),vier raadsadviseurs, twee raadsadviseurs communicatie, twee griffiemedewerkers en een secretaris/onderzoeker van de rekenkamer. De griffier is verantwoordelijk voor het griffieteam en de eerste adviseur van de gemeenteraad. De werkgeverscommissie van de gemeenteraad voert namens de raad het werkgeverschap uit ten opzichte van de griffier.

Werkzaamheden

• Dankzij jou en je collega medewerkers raadsgriffie draait de democratie in Eindhoven. De stukken staan tijdig op de juiste plaats en de bijeenkomsten van de gemeenteraad zijn op orde en actueel. Vragen van raadsleden beantwoorden jullie en zetten jullie uit bij de juiste persoon. Inwoners weten dankzij jullie de weg in de best complexe wereld van de gemeente(raad).
• Jij zorgt voor de administratieve voorbereiding en afhandeling van de raadsvergadering en in voorkomende gevallen de meningsvormende en voorbereidende vergaderingen , zoals het verwerken van presentielijsten, verslagen, afsprakenlijsten, rondvragen, etc.
• De collega medewerkers raadsgriffie en jij vormen een team, vullen elkaar aan en vangen elkaar op waar nodig.
• Jij zet technische vragen van raadsleden uit in de ambtelijke organisatie en bewaakt de voortgang hierop.
• Samen met je collega griffiemedewerker beheer je de gezamenlijke griffiemailbox en bewaakt de opvolging hiervan.
• Jij publiceert stukken voor de raad op het raadsinformatiesysteem; Jij voert administratieve taken in het kader van de AVG uit door ingekomen stukken te controleren op persoonsgegevens, data op tijd op te schonen, etc.

De opdrachtgever(s)

Wij maken samen Eindhoven. Een wereldspeler die barst van de kennis, creativiteit en kunde. En van de energie. Met diezelfde energie werken wij aan de stad van vandaag én de toekomst. Werken voor de gemeente Eindhoven is veelzijdig, concreet en heeft betekenis

Functie eisen

• De kandidaat is akkoord met detachering
• Graag het cv in het NL aanleveren
• Je werkt zorgvuldig en hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
• Je bent je bewust van de maatschappelijke functie van de gemeente(raad) en de politieke omgeving waarin je werkt;
• Je neemt verantwoordelijkheid voor je taken en werkt proactief samen;
• Je hebt ervaring als medewerker op een griffie van een gemeenteraad of Provinciale Staten;
• Je werkt op dinsdag en woensdagmiddag;
• Bij bijzondere gebeurtenissen van de raad ben je bereid om incidenteel in de avonduren te werken;

Wensen:

• Het is een pré als je ervaring hebt op een raadsgriffie en ervaring hebt met het werken met raadsinformatiesystemen;
• Het is een pré als je aantoonbare kennis hebt van de AVG;

Extra info

Startdatum: 02-09-2024
Einddatum: 16-10-2024
Optie tot verlengen: Ja
Aantal uur per week: 12 uur
Aanwezigheid op dinsdag en woensdagmiddag in Eindhoven

Locatie

Eindhoven

Publicatiedatum

30.08.2024

Publicatie eindigt

03.09.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!