Medewerker meldpunt toeslagen

Nieuw

Functie omschrijving

In deze functie ligt de nadruk op contact leggen, coaching en gespreksvoering.

Werkzaamheden

  • Je benadert op outreachende wijze inwoners die gedupeerd zijn door de Toeslagenaffaire.
  • Samen met de inwoner breng je de actuele situatie in kaart en maak je een concreet plan van aanpak waarin doelen ten behoeve van duurzaam herstel op de vijf leefgebieden zijn opgenomen.
  • Wanneer nodig ken je ondersteuning toe die de inwoner faciliteert de gestelde doelen te realiseren. Dit doe je in samenspraak met je collega’s.
  • Het overeengekomen plan van aanpak rol je samen met de inwoner uit, waarbij je de voortgang van het proces monitort en zo nodig actief bijstuurt.
  • Je geeft voorlichting en advies over (financiële) voorzieningen die de inwoner kunnen helpen de zelfredzaamheid te vergroten en te behouden. Je werkt hierbij vanuit het principe van stress-sensitieve dienstverlening.
  • Je legt contact met betrokken organisaties zoals de belastingdienst, het UHT, SBN, zorgaanbieders, (schuld)hulpverlening of bewindvoering.
  • Je houdt je actief op de hoogte van actuele ontwikkelingen op ons vakgebied en levert vanuit je kennis en ervaring een bijdrage aan het voortdurend verbeteren van de kwaliteit van onze dienstverlening.

De opdrachtgever(s)

Het team
Het Budget Adviesbureau Deventer (BAD) is een professionele organisatie voor vakkundige, onafhankelijke en objectieve budgetvoorlichting, hulp bij het voorkomen, structureel oplossen en beheersbaar maken van geldzorgen én sociale kredietverstrekking in Deventer. Bij het BAD werken ca. 70 mensen in verschillende functiegroepen (stabilisatie & schuldregeling, vroegsignalering & preventie, budgetbeheer, administratie, WSNP-bewind, Kredietbank) en in een aantal projecten waaronder de ondersteuning aan gedupeerden van de Toeslagenaffaire.

Functie eisen

  • Kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO-opleiding.
  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar in de uitvoering van het sociaal domein of heeft minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar relevante werkervaring opgedaan bij de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen of bij Sociale Banken Nederland.
  • Je bent bereid om incidenteel in de avonduren te werken.

Wensen:

  • Kandidaat beschikt over een afgeronde relevante opleiding, zoals HBO-MWD, HBO Social Work, HBO-SJD, HBO-rechten
  • Kandidaat heeft ruime werkervaring in de afgelopen 5 jaar in de uitvoering van het sociaal domein of heeft ruime werkervaring in de afgelopen 5 jaar relevante werkervaring opgedaan bij de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen of bij Sociale Banken Nederland.
  • Op CV aantoonbaar 1 of meerdere jaren werkervaring op het gebied van de brede ondersteuning aan gedupeerde ouders/kinderen bij een gemeente of bij de SBN/UHT.
  • Kandidaat heeft ervaring op het gebied van stress-sensitieve dienstverlening en motiverende gespreksvoering. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandididaat is per direct beschikbaar voor de gevraagde uren per week

Competenties

  • Flexibel, collegiaal, stressbestendig en resultaat- en oplossingsgericht;
  • Oog voor de specifieke problematiek van de doelgroep in combinatie met een zakelijke blik;
  • Zelfstandig initiatieven kunnen nemen en beschikken over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • Op de hoogte van actuele ontwikkelingen op ons vakgebied

Extra info

Startdatum: 16-09-2024
Einddatum: 31-12-2024
Optie tot verlengen: maximaal 3x 6 maanden
Aantal uur per week: 32-36 uur
Hybride werken is mogelijk in overleg
De gesprekken vinden plaats op 12 september tussen 09:00 uur en 13:00 uur

Locatie

Deventer

Publicatiedatum

30.08.2024

Publicatie eindigt

03.09.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!