Procescoördinator

Nieuw

Functie omschrijving

Als Procescoördinator ben je in staat met je brede kennis van de Participatiewet (PW) en/of de Wet Schuldhulpverlening (WGS) het verschil te maken. Je zorgt voor de verbinding tussen beleid en uitvoering. Je bent namelijk ”de schakel’’ tussen de uitvoerende teams van de RSD enerzijds en de ondersteunende teams, zoals team beleid en functioneel beheer, anderzijds. Je bent resultaatgericht en bent tevens in staat om onder (werk)druk je resultaten te behalen.

Wat wordt jouw team?
Je wordt onderdeel van team Informatiemanagement (IM). Team IM is onderdeel van de Unit Financiën, Informatiemanagement & Facilitair. Binnen de hele unit zijn op dit moment ongeveer 25 medewerkers werkzaam, waarvan 15 onder team Informatiemanagement vallen.

Werkzaamheden

  • Je bent mede verantwoordelijk voor het beheer, de implementatie en evaluaties van werkprocessen van de PW en/of WGS. Daarbij zorg je dat processen “audit proof’’ en mede op onze kernwaarden zijn ingericht;
  • Je verzorgt en onderhoud de werkinstructies met betrekking tot de uitvoering van de PW;
  • Je draagt zorg voor de uitwerking van vastgesteld beleid in concrete richtlijnen, regelingen en maatregelen;
  • Je toetst en draagt met je kennis bij aan het ontwikkelen van beleid dat aansluit bij de uitvoeringspraktijk die enerzijds bijdraagt aan een effectieve en efficiënte dienstverlening en anderzijds bijdraagt aan maatwerk als de casus daarom vraagt;
  • Je bent verantwoordelijk voor het documentenbeheer met betrekking tot de PW en aanverwante regelingen;
  • Je ondersteunt Klant- en Procesregisseurs en bent in staat om de uitvoerbaarheid van werkprocessen te toetsen en indien nodig zelf te verbeteren en te wijzigen in de systemen;
  • Je werkt nauw samen met de verschillende collega’s binnen team informatiemanagement en draagt o.a. bij aan de uitvoering van BIO baseline en DPIA’s en je hebt een adviserende rol ten aanzien van informatieveiligheidsvraagstukken en bedrijfsvoeringsrisico’s;
  • Je bent verantwoordelijk voor het (functioneel)beheer van de applicatie KIC van Stimulansz.

Bovendien heb jij zin om…
In samenwerking met je collega’s de algehele kwaliteit van onze dienstverlening naar een hoger plan te tillen.

De opdrachtgever(s)

Als Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD-KRH) zoeken wij een nieuwe collega die zich graag in wil zetten voor een inclusieve samenleving. Een samenleving waarin iedereen mee kan doen, wat iemands achtergrond ook is. Dat is namelijk precies waar wij ons als RSD-KRH voor inzetten. Meer over onze organisatie kan je lezen op www.rsdkrh.nl

Als Procescoördinator Sociaal Domein draag jij bij aan het ontwikkelen van de RSD als organisatie. Je kan je goed vinden in waar onze organisatie voor staat: mensen een stap verder helpen zodat zij (weer) volwaardig onderdeel van de maatschappij uit gaan maken. Van de Procescoördinator Sociaal Domein wordt veel verwacht. Je hebt een kritische blik en bent in staat om de kwaliteit van de bedrijfsvoering te verhogen en te borgen.

Functie eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Een door de kandidaat zelf geschreven korte motivatie in het cv;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2024 voor minimaal 32 uur per week;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als proces coördinator en/of kwaliteitsmedewerker;

Wensen: weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als proces coördinator en/of kwaliteitsmedewerker; (50 punten)
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de implementatie van ICT/IT processen (omschrijf duidelijk in het cv); (30 punten)
  • Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na de initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur). (20 punten)

Competenties

  • Samenwerken;
  • Communicatie vaardig;
  • Netwerker;
  • Initiatiefnemer;
  • Klantgericht;
  • Resultaatgericht;
  • Betrokken;
  • Enthousiast.

Extra info

Startdatum: 01-11-2024
Einddatum: 01-11-2025
Optie tot verlengen: Mogelijk, maar nog niet bekend
Aantal uur per week: 32-36 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Is hybride werken mogelijk: ja


De fysieke gesprekken bij de Regionale Sociale Dienst zijn gepland op dinsdag 10 september 2024. Kandidaten die hiervoor worden uitgenodigd, ontvangen uiterlijk maandag 9 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Zeist

Publicatiedatum

27.08.2024

Publicatie eindigt

03.09.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!