Teambegeleider Passende Kinderopvang

Nieuw

Functie omschrijving

Arnhem is koploper op het gebied inclusieve kinderopvang. Vanuit de missie ‘Kansengelijkheid en Inclusie in de Kinderopvang’ werken gemeente, vier organisaties kinderopvang (50 VVE- locaties), jeugdhulporganisaties, jeugdgezondheidszorg, sociale wijkteams en Stichting Pas al sinds 2015 samen aan Passende Kinderopvang.

Met als doel dat alle kinderen binnen de kinderopvang in hun eigen leefomgeving de professionele begeleiding krijgen die zij nodig hebben om zich optimaal te ontwikkelen.

Om dit te kunnen realiseren hebben we verschillende bouwstenen ontwikkeld. Eén van deze bouwstenen zijn twee onafhankelijke teams Passende Kinderopvang van in totaal 18 professionals. Het gaat hierbij om een team coaches passende kinderopvang (met o.a. onderdeel VVE-coaching) en een team ambulante begeleiding passende kinderopvang dat voorliggend specialistische expertise inzet ten behoeve van de ontwikkeling van het kind.

De teamleden werken op de locaties kinderopvang vanuit verschillende moederorganisaties en worden op inhoud verbonden en aangestuurd door de teambegeleider passende kinderopvang.

Beide teams staan stevig en bestaan uit zeer ervaren professionals.

Vanwege het vertrek van de huidige teambegeleider zijn we op zoek naar een interim teambegeleider passende kinderopvang voor een periode van 6 maanden. Tijdens deze periode gaan wij een procedure uitzetten voor een vaste positie teambegeleider passende kinderopvang.

Werkzaamheden

Procesmatige begeleiding van de onafhankelijke teams coaches/ambulant begeleiders passende kinderopvang bij de uitvoering van hun rol in de context van het stedelijk beleid Kansengelijkheid en Inclusie.

  • Neemt deel aan het stedelijke afstemmingsoverleg met de bestuursadviseur gemeente Arnhem en de coördinator kwaliteit Kansengelijkheid en Inclusie van Stichting Pas. In dit overleg wordt de inhoudelijke koers en prioritering van vraagstukken voor beide teams passende kinderopvang besproken en vastgesteld;
  • Koppelt stedelijke ontwikkelingen en afspraken terug naar de teams passende kinderopvang;
  • Signaleert van beide teams passende kinderopvang praktische en inhoudelijke vraagstukken die ten behoeve van de uitvoering van hun rol dienen te worden opgepakt/uitgewerkt en bespreekt deze in het stedelijke afstemmingsoverleg;
  • Onderhoudt contact met de individuele teamleden met het oog op de uitvoering van hun rol en hun welbevinden in het werk, signaleert knelpunten en zoekt naar passende oplossingen;
  • Verwijst indien nodig/gewenst het teamlid door naar de eigen leidinggevende of de supervisor passende kinderopvang;
  • Geeft leiding aan het teamoverleg passende kinderopvang per team en het gezamenlijke teamoverleg;
  • Vertaalt de in het stedelijk afstemmingsoverleg afgesproken koers naar de teamleden passende kinderopvang naar de praktische uitvoering vanuit hun rol;
  • Bereidt de teamdagen voor;
  • Draagt zorg voor continuïteit van inzet van ambulante begeleiding passende kinderopvang op de locaties, conform de afspraken;
  • Waarborgt in een regelmatige cyclus van evaluatie en reflectie met beide teams passende kinderopvang de inhoudelijke afspraken/richtlijnen met betrekking tot de uitvoering van hun rol;
  • Waarborgt de verbinding tussen beide teams passende kinderopvang middels transparante communicatie over team specifieke onderwerpen en stedelijke ontwikkelingen.
  • Is eerste aanspreekpunt voor de teamleden passende kinderopvang ten aanzien van randvoorwaarden die van belang zijn om hun rol binnen de kinderopvang te kunnen uitoefenen;
  • Is aanspreekpunt voor de coach en ambulant begeleider passende kinderopvang die zijn verbonden aan dezelfde locaties ten aanzien van vragen over onderlinge samenwerking en volgt dit actief mee;
  • Signaleert gewenste professionalisering gericht op de uitvoering van het stedelijk beleid kinderopvang en vult dit in/ evalueert dit samen met Stichting Pas;
  • Faciliteert de randvoorwaarden ten behoeve van optimaal functioneren van beide teams (teamformatie, ICT, ruimte, materiaal).

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2024 tot en met 1 april 2025 voor 16 uur per week. En is beschikbaar voor een interview op locatie op 16 september 2024 tussen 9.30 uur - 14.00 uur (1e ronde) en 19 september 2024 tussen 9.30 - 14.00 uur (2e ronde).
  • De kandidaat heeft minimaal bachelor (hbo) werk- en denkniveau. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het begeleiden van teams, in een complexe setting. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden.
  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van en werkervaring met de kinderopvang/het jonge kind.

Wensen

  • De kandidaat heeft kennis van en ervaring met het voorschoolse aanbod. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat.
  • De kandidaat draagt Inclusie en Kansengelijkheid in de kinderopvang een warm hart toe en dit blijkt uit de tot nu opgedane werkervaring. De kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante ervaring met het begeleiden van teams, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

Competenties

  • Onafhankelijkheid
  • Inlevingsvermogen
  • Aansturen medewerker
  • Ontwikkelen medewerkers

Extra info

  • Startdatum: 01-10-2024
  • Einddatum: 01-04-2025
  • Optie tot verlenging: Ja, tot maximaal 12 maanden
  • Uren per week: 16

De interviews zullen plaatsvinden op locatie.

  • Maandag 16 september 2024 1e ronde
  • Donderdag 19 september 2024 2e ronde

Locatie

Arnhem

Publicatiedatum

27.08.2024

Publicatie eindigt

06.09.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!