Consulent Leefgeld

Nieuw

Functie omschrijving

In jouw rol ben je de schakel tussen de Oekraïense vluchtelingen en de gemeente Hardenberg wanneer wij het hebben over het verstrekken van leefgeld.

Vanwege de voortdurende oorlog zien wij meer Oekraïense vluchtelingen naar onze gemeente komen. Deze mensen hebben vaak recht op opvang en een tegemoetkoming in de vorm van leefgeld. Voor het uitvoeren van de “Regeling opvang ontheemden Oekraïne” zijn wij op zoek naar een Consulent leefgeld Oekraïne. Je zorg ervoor dat de Oekraïners op tijd hun leefgeld ontvangen. Bij nieuwe aanvragen voer je een intakegesprek en beoordeel je het recht.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het bestandsbeheer, waaronder het wijzigen en beëindigen van het leefgeld, het rapporteren, het (eventueel) maken van beschikkingen en overige correspondentie. Ook het bijhouden van de hieraan gekoppelde groepsmail en het onderhouden van het externe netwerk behoren tot je taakveld.

De opdrachtgever(s)

Bij de gemeente Hardenberg werk je met veel plezier en energie aan de opgaven en uitdagingen in de samenleving. Dit doe je samen met ruim 550 collega's. Dat doe je in een professionele organisatie. Daarbij staat de samenleving centraal. Want het gaat om Hardenberg.
De gemeente Hardenberg is een mooie en bijzondere gemeente om in te wonen en werken. Het uitgestrekte platteland gaat hand in hand met economische groei, bruisende centra, een sterke maakindustrie en stedelijke voorzieningen. In tegenstelling tot veel andere grensgemeenten groeit de Hardenbergse bevolking en economie. Met meer dan 61.000 inwoners is Hardenberg de tweede gemeente van de regio Zwolle. Onze omgevingsvisie vertelt het verhaal van Hardenberg. We staan voor een periode van groei waarin we ons door ontwikkelen tot Landstad Hardenberg. Centraal hierin staan de verdere uitbouw van onze streekfunctie, een aantrekkelijk buitengebied en een sterk voorzieningenniveau. Dit gaan samen met een krachtige, duurzame en concurrerende economie.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Minimaal een afgeronde HBO diploma richting SPH/Social Work
  • Minimaal 5 jaar ervaring in de afgelopen 7 jaar als Consulent Werk & Inkomen binnen een gemeentelijke organisatie

Wensen:

  • Minimaal 7 jaar ervaring als Consulent Werk & Inkomen binnen een gemeentelijke organisatie
  • Kennis van de Participatiewet en andere relevante wet- en regelgeving als IOAW en IOAZ
  • Op CV aantoonbare kennis en ervaring met de systemen GWS4all/Suites4sociaaldomein;

Competenties

  • Communicatief zeer vaardig
  • Invoelend vermogen,
  • Kan snel en goed schakelen
  • Kan hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden
  • Niet bang om (moeilijke) beslissingen te nemen.

Extra info

Startdatum: 09-09-2024
Einddatum: 08-09-2025
Optie tot verlengen: 2 x 6 maanden
Aantal uur per week: 8 uur
Hybride werken is mogelijk in overleg

Locatie

Hardenberg

Publicatiedatum

23.08.2024

Publicatie eindigt

30.08.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!