Manager Bedrijfsvoering en Management Ondersteuning

Nieuw

Functie omschrijving

De afdeling BMO Beleid en Maatschappelijke Ontwikkeling (BMO) wordt aangestuurd door twee managers met een onderlinge taakverdeling. Eén van de managers is ziek, en om de continuïteit te waarborgen zoekt de gemeente Leiden een nieuwe manager BMO.

De manager BMO vervult een rol als strategisch leidinggevende en maakt deel uit van het managementteam van het cluster Participatie en Maatschappelijke Ontwikkeling. De afdeling BMO bestaat uit ongeveer 80 medewerkers die verantwoordelijk zijn voor integrale beleidsontwikkeling in het sociale domein van de gemeente. Dit omvat onderwerpen zoals werk en inkomen, schuldhulpverlening, jeugd, welzijn, gezondheid en sport, onderwijs en onderwijshuisvesting. Deze brede scope brengt een diversiteit aan samenwerkingsverbanden en -partners met zich mee, zowel binnen de stad als regionaal.

Als manager werk je nauw samen met de collega-manager binnen de afdeling en geeft gezamenlijk leiding aan de afdeling met een onderlinge taakverdeling. Dit omvat ook de aansturing van de vier teamcoördinatoren. Je zorgt ervoor dat de teamcoördinatoren optimaal gepositioneerd zijn binnen de afdeling en stuurt op basis van de onderlinge verdeling. Je bewaakt de samenhang en regisseert de inzet van de medewerkers van BMO richting het bestuur.

De collega-manager is momenteel verantwoordelijk voor een veranderopdracht gericht op de doorontwikkeling van BMO. De manager die nu geworven wordt, heeft hier geen expliciete rol in maar kan desgewenst een bijdrage leveren aan de gewenste verandering.

De gemeente Leiden zoekt een betrokken en positief ingestelde leider die graag met mensen werkt en sterke affiniteit heeft met sociaal-maatschappelijke opgaven. De ideale kandidaat beschikt overtuigend over leidinggevende kwaliteiten, bevordert integrale samenwerking en organisatieontwikkeling, en is politiek- en organisatiesensitief. Je bent luisterend, richtinggevend en transparant in jouw afwegingen en keuzes. Daarnaast ben je besluitvaardig, open voor feedback en andere inzichten, en werk je vanuit vertrouwen. Je geeft ruimte, hebt oog voor de kwaliteiten van de medewerkers, en creëert een aangename en veilige werkomgeving.

Functie eisen

  • Minimaal 3-5 jaar ervaring als leidinggevende binnen een gemeentelijke organisatie
  • De manager heeft kennis en ervaring met het werken in het sociaal domein
  • De manager heeft ervaring met veranderprocessen

Wensen

  • De manager heeft kennis en ervaring en affiniteit met de beleidsterreinen van deze afdeling
  • De manager heeft bij voorkeur een netwerk in Holland Rijnland of is in staat om een netwerk in korte tijd op te bouwen

Competenties

  • Warme zakelijkheid; oog voor de medewerkers en sturen op het resultaat
  • Communicatieve vaardigheden
  • Analytisch sterk
  • Samenwerkend en verbindend

Extra info

  • Duur opdracht en verlengingsoptie: Vier (4) maanden met maximale verlengingsoptie van maximaal 12 maanden
  • Aantal uur per week: 32 uur
  • Gesprekken kandidaten 12-09-2024 (twee)

Locatie

Leiden

Publicatiedatum

21.08.2024

Publicatie eindigt

06.09.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!