Juridisch adviseur Grondzaken

Nieuw

Functie omschrijving

Samen met je collega’s zorg je ervoor dat projecten, opgaven en initiatieven tot de gewenste en mooie resultaten leiden. Je neemt deel aan projectteams, voert onderhandelingen met partijen en verzorgt zelfstandig de contractuele afhandeling. Daarnaast ben je bezig met aankoop, verkoop, verhuur en (erf)pacht van gronden in gemeentelijk eigendom. Kortom: het hele proces rondom grondtransacties.

Werkzaamheden

  • Je bent het aanspreekpunt voor het verkopen/verhuren/verpachten van grond en vastgoed.
  • Je onderhandelt met diverse partijen over aan- en verkopen van gronden.
  • Je stelt verschillende privaatrechtelijke overeenkomsten op (waaronder intentie-, anterieure en samenwerkingsovereenkomsten).
  • Je bent verantwoordelijk voor de uitgifte van gronden (woningbouw- en bedrijfsterreinen);
  • Je participeert en adviseert in verschillende projectgroepen.
  • Je geeft juridisch advies aan het bestuur en de ambtelijke organisatie.
  • Je actualiseert en ontwikkelt beleid voor het college en de gemeenteraad.
  • Je voert diverse werkzaamheden uit op het gebied van verkoop, verhuur, pacht en illegaal gebruik van gemeentegrond.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Minimaal een afgeronde HBO- of WO-opleiding in relevante richting (bijvoorbeeld Recht en economie, vastgoed of (privaat)recht).
  • Op CV aantoonbare relevante, juridische werkervaring binnen grondzaken / vastgoed

Wensen:

  • Meerjarige relevante, juridische werkervaring binnen grondzaken / vastgoed;
  • Op CV aantoonbare kennis over het aan- en verkopen van onroerend goed en kennis van diverse wet- en regelgeving op het gebied van grondzaken. Dit blijkt uit relevante gerichte en aanvullende opleiding(en) en/of relevante werkervaring.
  • Op CV aantoonbare ervaring in een adviserende rol op het gebied grondzaken bij een gemeentelijke organisatie, bij voorkeur juridisch.
  • Kandidaat is bij voorkeur per direct beschikbaar (3 pt) of in ieder geval per 16 september (2 pt).

Competenties

Je hebt een heldere visie op grondbeleid, bent communicatief vaardig, hebt oog voor detail en staat stevig in je schoenen. Je weet van aanpakken en bent oplossingsgericht.

Extra info

Startdatum: 16-09-2024
Einddatum: 31-12-2024
Optie tot verlengen: 3x 3 maanden
Aantal uur per week: 32-36 uur
Hybride werken is mogelijk in overleg
De sollicitatiegesprekken vinden plaats op maandag 02 september tussen 10:30-12:30 uur in het gemeentehuis te Wijhe.

Locatie

Wijhe

Publicatiedatum

15.08.2024

Publicatie eindigt

25.08.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!