Werkregisseur Intensieve Begeleiding

Nieuw

Functie omschrijving

Als werkregisseur ben je het visitekaartje van de Binnenbaan. Jij gelooft dat er voor iedereen een passende (werk)plek is. Je zet je daar maximaal voor in omdat je gelooft dat iedereen de waarde van werk moet kunnen ervaren. Jij helpt mensen groeien, ziet onontdekte talenten en weet waar creatief maatwerk nodig is. Het is daarom handig dat je snel kunt inschatten wat iemand nodig heeft en doet dat liefst op de plek waar het om gaat: de werkvloer.

Je kent daarnaast ook goed de weg door het landschap van wet- en regelgeving om werkgevers te faciliteren.

De Binnenbaan staat voor maximale ontwikkeling. Van kandidaten, maar natuurlijk ook van onze eigen medewerkers. Als werkregisseur help je anderen zich te ontwikkelen maar blijf je zelf ook in beweging. Samen met teamgenoten probeer je nieuwe methodes te ontwikkelen om onze dienstverlening verder te verbeteren. Het vraagt dus om denken en doen.

Dus, ben je een ‘denkende doener’ die graag zijn steentje wil bijdragen aan een jonge organisatie? Wil jij het gezicht zijn van De Binnenbaan voor kandidaten, scholen, werkgevers en andere betrokken partijen? Ben je een flexibele duizendpoot en een verbinder die de handen op elkaar weet te krijgen om samen de juiste werkplek voor de juiste kandidaat te vinden? Dan gaan we graag met jou in gesprek.

Werkzaamheden

  • Voor het team zoeken wij een werkregisseur die kandidaten helpt om het maximale eruit te halen door te plaatsen of te activeren naar het hoogtse haalbare. Je hebt een caseload van 50 kandidaten die een bijstand uitkering hebben. Het gaat om kandidaten met een lange en korte afstand tot de arbeidsmarkt. Maar de nadruk zal liggen op klanten met een lange afstand tot de arbeidsmarkt.
  • Je onderhoudt je netwerk en breidt dit verder uit;
  • Jij signaleert leads en stemt dit af met de accountmanager;
  • Jij helpt nieuwe producten en werkmethodieken te ontwikkelen om onze dienstverlening te verbeteren;
  • Je maakt een duidelijk plan van aanpak met je kandidaten.

De opdrachtgever(s)

Bij De Binnenbaan geloven we in de waarde van werk. Wij geven onze kandidaten daarom het zelfvertrouwen en de vaardigheden voor een kansrijke (door)start. Daarbij is passie het sleutelwoord voor een duurzaam resultaat. Met de juiste ontwikkeling en matching streeft De Binnenbaan bij uitstek naar een duurzame plaatsing. Hierbij speelt de zogeheten ‘dubbele klantbenadering’ een belangrijke rol: het gaat om een ideale afstemming tussen het talent van de kandidaat en de behoefte van de werkgever. Aan de werkregisseur de taak om proactief en met frisse blik beide met elkaar te verbinden.

Bij de Binnenbaan krijgt het takenpakket van de voormalig klantmanager een nieuwe invulling. Wij kennen geen doelgroepen maar alleen kandidaten. De werkregisseur van de toekomst begeleidt kandidaten met korte of een iets langere afstand tot de arbeidsmarkt. Waarbij de nadruk ligt op contact met kandidaten en werkgevers. Bij De Binnenbaan werken we van ‘binnen naar buiten’. Dat wil zeggen dat wij onze kandidaten de waarde van werk zoveel mogelijk op werkvloer bij werkgevers laten ervaren.

Afdeling ontwikkeling
Binnen de afdeling ontwikkeling bieden wij begeleiding aan iedereen die werk zoekt of (beschut) werk heeft. Wij geloven in de waarde van werk voor iedereen. Om voor onze kandidaten een goede match te vinden kijken we naar hun passie, talenten en mogelijkheden. Onze werkregisseurs maken hierin echt verschil. Op de werkvloer bieden wij zowel individueel maatwerk als groepsgewijze begeleiding afhankelijk wat passend is. Onze droom? Een inclusieve arbeidsmarkt.

Omschrijving kandidaat

  • Je hebt kennis van de arbeidsmarkt, Participatiewet en/of van het sociaal domein.
  • Je hebt goede sociale vaardigheden en bent een echte netwerker;
  • Je bent bekend met de zelfredzaamheidsmatrix of vergelijkbare instrumenten;
  • Je ziet kansen en denkt vanuit mogelijkheden;
  • Je hebt aantoonbare ervaring binnen een soortgelijke functie;
  • Je hebt ervaring in de begeleiding van een kwetsbare doelgroep.

Functie eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo opleiding op het gebied van SJD, Rechten, Socialwork of MWD;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als klantmanager werk of werk en inkomen (integraal);

Wensen:

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Klantmanager Werk bij een gemeente en/of werkbedrijf (50 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de zelfredzaamheidsmatrix, benoem waar dit is opgedaan (30 punten)
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2024 voor 32 uur per week (20 punten).

Competenties

  • Communiceren
  • Samenwerken;
  • Flexibiliteit
  • Stressbestendigheid;
  • Digitaal vaardig (ervaring met Compas is een pré);
  • Resultaatgericht.

Extra info

Startdatum: 01-10-2024
Einddatum: 01-08-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 32 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Let op: dit betreft een functie met klantcontact, 75 % van de werkuren wordt je op kantoor/locatie verwacht. 1 dag thuiswerken kan in overleg na je inwerkperiode.


De gesprekken zijn gepland op donderdag 29 augustus 2024 in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 27 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Zoetermeer

Publicatiedatum

14.08.2024

Publicatie eindigt

21.08.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!