Senior beheerder Leefomgeving

Nieuw

Functie omschrijving

Ben jij een ervaren professional met passie voor het beheren en verbeteren van de leefomgeving? De gemeente Leiderdorp zoekt een gedreven Senior Beheerder Leefomgeving die zich wil inzetten voor een duurzame en leefbare omgeving. In deze sleutelpositie ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen, coördineren en uitvoeren van een gestructureerde beheerorganisatie. Samen met de Senior Beheerder Samen Infra ben je verantwoordelijk voor het beheer van de totale buitenruimte. Specifiek ben je samen met de collega-beheerders eindverantwoordelijk voor de domeinen groen, bomen, water, inzameling en reiniging.

Je maakt deel uit van een multidisciplinair team waarin je een eigen takenpakket hebt. Jouw werkzaamheden omvatten een breed palet van onderwerpen, waaronder het beheer en de exploitatie van alle beheerproducten in de openbare ruimte. Je draagt de verantwoordelijkheid voor de uitvoering van vastgesteld beleid, je draagt bij aan de beleidsontwikkeling en je participeert in projecten als projectleider of projectmedewerker.

Je bent zakelijk ingesteld en houdt van project- en procesmatig werken. Ook heb je oog voor tegenstrijdige belangen en weet daar vanuit je functie mee om te gaan. Samen met je collega-beheerders werk je integraal aan de diverse beheeropgaven. Zo zorg je ervoor dat beheerdoelstellingen behaald worden, binnen de daarvoor vastgestelde budgetten. Dit doe je door verschillende belangen en uitgangspunten bij elkaar te brengen, waarbij de processen worden gestroomlijnd.

Tot je takenpakket behoort onder andere:

  • Coördineren van de beheerplannen en diverse aanbestedingen;
  • Sparringspartner met de diverse beheerders op het gebied van o.a. bomen, maaien en baggeren;
  • Verbindende rol tussen management, politiek en uitvoering;
  • Het bewaken van de verschillende afdelingsbudgetten;
  • Rapporteren op de P&C cyclus.

Als laatste behoort tot de opdracht dat jij samen met de Teamleider Fysiek Domein een strakke blauwe beheerorganisatie ontwerpt en opzet. Een organisatie waarbij beheer goed gestructureerd en gekaderd is, met verschillende signaalsystemen en verantwoordingsmomenten. Hierbij rapporteer je per week tot per kwartaal over voortgang, uitdagingen en resultaten. Processen en werkzaamheden zijn duidelijk beschreven en helder uit te voeren. Alles wat wordt gedaan is reproduceerbaar, en expertise wordt geborgd en is niet gekoppeld aan een individu.

Functie eisen

  • Minimaal 5 jaar werkervaring als beheerder of assetmanager in het fysieke domein;
  • Minimaal 5 jaar ervaring binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met Senioriteit en/of Leidinggeven;
  • Minimaal HBO werk en denkniveau.

Wensen

  • Toelichting van de ervaring met leidinggeven, senioriteit en/of coachen van medewerkers;
  • Kandidaat heeft ervaring met gemeentelijke financiën en de P&C Cyclus en licht dit toe;
  • Kandidaat heeft ervaring opgedaan m.b.t. politieke en bestuurlijke sensitiviteit en licht dit toe;
  • Kandidaat heeft ervaring in strategisch beheren en licht dit toe.

Competenties

  • Affiniteit met de groene ruimte en ecologisch beheer;
  • Proactieve houding en gedrag;
  • Sterke communicatieve vaardigheden;
  • Samenwerkingsgericht;
  • Zelfstandigheid en persoonlijk leiderschap;
  • Resultaatgericht;
  • Doorzettingsvermogen.

Extra info

  • Duur opdracht en verlengingsoptie: Eén (1) jaar met maximale verlengingsoptie van drie (3) jaar
  • Aantal uur per week: 36 uur

Gesprekken kandidaten 9 en 10-9-2024

Locatie

Leiden

Publicatiedatum

14.08.2024

Publicatie eindigt

01.09.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!