Medewerker recordbeheer

Nieuw

Functie omschrijving

Het team DIV houdt zich bezig met het scannen van inkomende en uitgaande post, analoge en digitale archivering, digitalisering, gebruikersondersteuning en advisering over onderwerpen die de documentaire informatievoorziening raken. Op dit moment zit team DIV midden in de implementatie van een nieuw zaaksysteem en DMS. Nieuwe processen worden ingericht en gebruikers zullen instructies nodig hebben.

De medewerker recordbeheer richt zich op het beheer van de digitale archieven, bijvoorbeeld in het (nieuwe) Document Management Systeem, en ondersteunt en adviseert gebruikers bij de archiveringsprocessen in alle vakapplicaties. Door de komst van het nieuwe DMS, vraagt de afbouw van Cosa (huidig DMS) volop aandacht van de medewerkers recordbeheer. De rol van de medewerker recordbeheer verandert naar meer adviserend en controlerend richting gebruikers van DMS en tsa’s (taakspecifieke applicaties).

Werkzaamheden

  • Het verzorgen van het digitale archief op de verschillende locaties. Focus ligt op de digitale archivering, bewaring en vernietiging in het huidige DMS Cosa (afbouwsituatie);
  • Het beheer van de inventarisatielijsten van het digitale archief;
  • De selectie en vernietiging van de digitale archieven door middel van vernietigingslijsten;
  • Het verrichten van de complexe dossiervorming en het kwaliteitsbeheer;
  • Het ondersteunen in de procesverbeteringen van het recordbeheer;
  • Het bieden van inhoudelijke coaching on the job aan je collega’s van recordbeheer;
  • Het opschonen van dossiers bouwvergunningen;
  • Heb je specifieke ervaring als medewerker recordbeheer met Corsa/Liber? Dan kun je van toegevoegde waarde zijn bij de inrichting en de controle op het juist gebruik van zaakgericht werken en het ondersteunen van de proceseigenaren hierbij.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 2 september 2024 tot en met 31 december 2024 voor 24 tot 36 uur per week.
  • De kandidaat heeft minimaal een MBO opleiding op het gebied van Informatiebeheer, en bezit in ieder geval één van de volgende certificaten; SOD1 en/of SOD2, LRM of LARM.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare en recente werkervaring met het verrichten van complexe dossiervorming en het kwaliteitsbeheer.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare en recente werkervaring met digitale archivering.
  • De kandidaat heeft aantoonbare en relevante ervaring met het inhoudelijk coachen/begeleiden van recordbeheer medewerkers.

Wensen

  • De kandidaat heeft ervaring met implementaties van zaakgericht werken.
  • De kandidaat heeft gemeentelijke ervaring.
  • De kandidaat is flexibel voor wat betreft de samenstelling van de werkzaamheden en de inzet op je standplaats in Burgum, en zo nodig in Buitenpost mocht het werk daarom vragen

Competenties

  • Flexibel
  • Samenwerken
  • Pro-actief

Extra info

  • Standplaats: Burgum
  • Startdatum: 02-09-2024
  • Einddatum: 31-12-2024
  • Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
  • Uren per week: 24 - 36 uur per week

De gesprekken vinden plaats op woensdag 21 augustus 2024 op ons kantoor in Burgum. We vragen hier rekening mee te houden.

Locatie

Buitenpost

Publicatiedatum

09.08.2024

Publicatie eindigt

16.08.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? SpannendeĀ beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!