Vergunningverlener milieu

Nieuw

Functie omschrijving

Als vergunningverlener is het belangrijk dat je ruime kennis en ervaring hebt. Je denkt mee over de toekomst en positie van het vak. Dit verandert namelijk door de komst van de Omgevingswet. Je begeleidt de aanvrager in het vergunningenproces en bent er verantwoordelijk voor dat op de aanvraag tijdig wordt beschikt. Ook ben je in staat de aanvragen te toetsen aan de geldende wet- en regelgeving. Daarnaast treed je op als casemanager milieu binnen multidisciplinaire projecten.

Werkzaamheden

  • Behandelt en coördineert complexe (meervoudige) aanvragen omgevingsvergunning voor bedrijven in de proces- dan wel afvalindustrie waaronder IPPC inrichtingen
  • Hebt een eigen specialisme zoals externe veiligheid of vergunningverlening bij een bepaalde bedrijfstak
  • Signaleert en adviseert aan het management en opdrachtgevers over ontwikkelingen en/of knelpunten bij vergunningplichtige bedrijven
  • Bent aanspreekpunt voor zowel collega’s als externen op jouw vakgebied en ondersteunt collegiaal op jouw kennisgebied
  • Neemt in de rol van casemanager deel aan omgevingstafels en vertegenwoordigt hierbij het hele vakgebied milieu

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Kandidaat beschikt over op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding op het gebied van bijvoorbeeld chemie, chemische technologie, milieukunde, proceskunde.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als vergunningverlener. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met Zaakgericht werken. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Kandidaat is minimaal 1 jaar in de afgelopen 5 jaar werkzaam geweest binnen een overheidsorganisatie. Dit blijkt duidelijk uit het CV.

Wensen:

  • Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring als vergunningverlener. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis van/ervaring met Awb, LAP3, Zzs, Afvalstoffenrecht, Wm, BREF’s, Lucht/emissies, Omgevingsrecht (Bor en Mor), Activiteitenbesluit, Activiteitenregeling en Omgevingswet. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Kandidaat is minimaal 3 jaar in de afgelopen 5 jaar werkzaam geweest binnen een overheidsorganisatie. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring bij een Omgevingsdienst

Competenties

  • Zelfstandig werken
  • Communicatief vaardig / tijdig contact opnemen met collega’s voor afstemming
  • Flexibel qua inzetbaarheid. Inzet is afhankelijk van hoeveelheid aanvragen. Kandidaat moet er voor kunnen zorgen dat aanvragen binnen de termijnen afgehandeld kunnen

Extra info

Startdatum: 02-09-2024
Einddatum: 31-08-2025
Optie tot verlengen: 2x 12 maanden
Aantal uur per week: 32-36 uur (gemiddeld) per week,
De werktijden en dagen zijn in goed overleg in te delen.
De OFGV werkt vanuit het principe plaats onafhankelijk. Dit betekent voor veel medewerkers van de OFGV dat de thuiswerkplek de standaard is. Voor werkzaamheden waarbij het goed is om anderen te ontmoeten, is het OFGV kantoor de aangewezen locatie.

Locatie

Lelystad

Publicatiedatum

08.08.2024

Publicatie eindigt

14.08.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!