Privacy Officer

Nieuw

Functie omschrijving

Vraag jij je af hoe gemeenten zich staande kunnen houden in de steeds complexer wordende informatiesamenleving? Heb je soms het gevoel dat je de enige bent die zich daar druk over maakt? Ben je toe aan een organisatie die privacy integraal benadert? Kom dan bij ons werken!

Privacy Officer
We streven als organisatie naar betrouwbare en transparante dienstverlening voor onze inwoners, waarbij de bescherming van hun persoonsgegevens hoog in het vaandel staat. Maar met alleen inhoudelijke kennis van de AVG komen we er niet. We zoeken een Privacy Officer die de organisatie bij de hand neemt in het bepalen van gewenste doelen en resultaten, om zo de organisatie steeds volwassener te maken in de toepassing en naleving van privacywet- en regelgeving. Hierbij werk je nauw samen met een enthousiast team met een Privacy Officer (PO), twee CISO’s en de Functionaris Gegevensbescherming (FG). Op gebied van privacy hebben de PO’s een adviserende en ondersteunende rol, terwijl de FG een onafhankelijke, adviserende en toezichthoudende rol heeft. De relatie die privacy heeft met informatiebeveiliging stemmen de PO’s af met de CISO’s.
Je hebt ook regelmatig afstemming met domeinmanagers, voorziet hen van de juiste adviezen en opereert daarmee op het snijvlak van strategie en uitvoering. Ook houd je zicht op waar de organisatie staat, als het gaat om de toepassing en naleving van privacywetgeving.
We zoeken een Privacy Officer tot aan het einde van dit jaar. Daarna bekijken we of verlenging nodig of wenselijk is.

Werkzaamheden

  • Uitvoering geven aan afgebakende klussen uit het privacy jaarplan, het privacybeleid en de projectportfolio en zoekt daarbij de samenhang met relevante expertises zoals informatieveiligheid, gegevensmanagement en automatisering.
  • Gevraagd en ongevraagd informeren van en adviseren aan de medewerkers, het bestuur en management over het omgaan met en de bescherming van persoonsgegevens.
  • Opstellen/actualiseren van bewustwordingsplannen en de uitvoering daarvan.
  • Opstellen/actualiseren van privacyverklaringen, protocollen, richtlijnen, procedures en werkinstructies.
  • Afhandelen van datalekken.
  • Uitvoeren van DPIA’s (privacy risicoanalyses).
  • Adviseren bij projecten en aanbestedingen op het vlak van gegevensbescherming.

Omschrijving kandidaat

Jij bent de verbinder die snel kan schakelen en een gezonde portie ambitie en doorzettingsvermogen heeft. Je hebt affiniteit met digitalisering/IT processen en uiteraard heb je een antenne voor organisatorische, maatschappelijke en politieke ontwikkelingen.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding
  • Op CV aantoonbare ervaring als privacy-officer in een (semi) overheidsorganisatie.

Wensen:

  • Minimaal een afgeronde Hbo opleiding in een relevante richting, bij voorkeur met een achtergrond in de juridische en/of technische aspecten van privacy.
  • Minimaal 1, bij voorkeur meerjarige ervaring als privacy-officer in een (semi) overheidsorganisatie.
  • Op CV aantoonbare kennis van de privacywet- en regelgeving.

Competenties

  • Verbinder
  • Doorzettingsvermogen
  • Snel schakelen
  • Bestuurlijke sensitiviteit

Extra info

Startdatum: 01-09-2024
Einddatum: 31-12-2024
Optie tot verlengen: 2 x 3 maanden
Aantal uur per week: 32 uur. 36 uren is ook bespreekbaar, net als af en toe thuiswerken en werktijden.
Alles in afstemming met leidinggevende.
De gesprekken vinden plaats op woensdagmiddag 21 augustus 2024.

Locatie

Oldebroek

Publicatiedatum

07.08.2024

Publicatie eindigt

13.08.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!