- ZZP / Freelance
- 77,25
- 24-28 uur p/w, 3 mnd
Raadsadviseur communicatie
Functie omschrijving
Werkzaamheden
- Als communicatieadviseur voor de gemeenteraad van De Bilt speel je een rol in het zichtbaar en toegankelijk maken van de Biltse raad.
- Je adviseert en ondersteunt de griffie en de gemeenteraad op het gebied van in-en externe communicatie. Je ontwikkelt communicatiemiddelen en voert dit uit.
- Er ligt een concept communicatieplan waar je mee aan het werk gaat. Dat betekent uitvoeren wat in het plan staat, maar zeker ook het plan afronden en/of verbeteren als je daar de kans voor ziet.
- In bepaalde gevallen treed je op als woordvoerder van de raad en als tussenpersoon tussen de raad en de pers.
- Je stelt heldere en toegankelijke on- en offline teksten op, zoals persberichten, nieuwsberichten, of toespraken. Je bereidt communicatie-uitingen, zoals social media posts en webcontent voor op met name www.debit.nl/gemeenteraad, social media kanalen van de raad (X, FB, Instagram en YouTube), de kinderburgemeester en intranet.
- Je coördineert de communicatie rondom (raads-)vergaderingen, informatieavonden en andere publieke evenementen en je organiseert persmomenten voor de raad.
- Je ondersteunt participatieprojecten en burgerinitiatieven.
- Je kunt deelnemen aan raadswerkgroepen als communicatiedeskundige en je komt op voor de belangen van de griffie en de raad.
De opdrachtgever(s)
Functie eisen
- Uiterlijk beschikbaar per 1 september 2024;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met communicatie advieswerkzaamheden bij een raadsgriffie;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur;
Wensen: (weging)
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie (20 punten) ;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met communicatie advieswerkzaamheden bij een raadsgriffie; (40 punten);
- Aantoonbare werkervaring met het werken aan een communicatieplan (20 punten);
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen van persberichten / nieuwsbrieven / social media posts en webcontent (20 punten)
Competenties
- Flexibel zijn in werktijden (er zijn soms raadsvergadering op dinsdag en donderdagavond)
- Talent om nieuwe informatie en processen snel eigen te maken
- Stressbestendig in drukke tijden en in omgang met (soms boze) inwoners, raadsleden of ambtelijke collega’s
- Gedreven
- Rolbewust
- Enthousiast
- Prioriteiten kunnen stellen
- Je bent handig met geautomatiseerde systemen.
Extra info
Startdatum: 01-09-2024
Einddatum: 01-12-2024
Optie tot verlengen: 1 maal 3 maand(en)
Aantal uur per week: 24-28 uur~
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Flexibel. Belangrijk is wel dat er soms op dinsdag- en donderdagavond raadsvergaderingen plaats vinden.
Is hybride werken mogelijk: ja
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 16 augustus en/of dinsdag 20 augustus 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen tijdig bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? SpannendeĀ beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!