Planjurist

Nieuw

Functie omschrijving

  • Juridisch advies: Het verstrekken van juridisch-planologisch advies en/of ondersteuning bij vragen en kwesties die betrekking hebben op het Omgevingsloket, zoals initiatieven, vergunningaanvragen en principeverzoeken. Advisering van burgemeester en wethouder bij collegebesluiten en tijdens raadscommissies.
  • Bezwaar- en beroepsprocedures: Het voeren van verweer in bezwaar- en/of beroepsprocedures tegen omgevingsvergunningen en het geldende Omgevingsplan, waarbij zorgvuldige juridische argumenten en analyses worden ingezet om de belangen van de gemeente te behartigen.
  • Ruimtelijke plannen: Het opstellen en/of bijwerken van bestemmingsplannen casu quo omgevingsplannen ter bevordering van gebiedsontwikkeling en het waarborgen van naleving van regelgeving met betrekking tot ruimtelijke ontwikkeling.
  • Legaliseringsvraagstukken: Het afhandelen van vragen met betrekking tot legalisatie, waarbij nauwkeurige juridische beoordelingen worden gemaakt en/of advies wordt gegeven over mogelijke oplossingen binnen de wettelijke kaders.

De opdrachtgever(s)

Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Functie eisen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als planjurist bij een gemeentelijke instelling;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het werkgebied ruimtelijke ontwikkeling;

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Planologie of Ruimtelijke Ordening; (15 punten)
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur ruimtelijke ontwikkeling binnen een gemeentelijke instelling; (30 punten)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als planjurist bij een gemeentelijke instelling; (25 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen, coördineren en juridisch begeleiden van bestemmingsplannen opgesteld door externe partijen (omschrijf dit duidelijk in het cv). (30 punten)

Competenties

  • Communicatief vaardig;
  • Samenwerkingsgericht, ervaring met werken in teamverband;
  • Bestuurlijke sensitiviteit.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 01-03-2025
Optie tot verlengen: 1 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 36 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk ; ja.


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 15 augustus 2024 van 10.30 tot 12.30 uur en van 15.00-16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 14 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Alphen aan den Rijn

Publicatiedatum

03.08.2024

Publicatie eindigt

09.08.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!