Senior Vergunningverlener Omgeving

Nieuw

Functie omschrijving

Verken jij graag mogelijkheden met aanvragers en durf je te kijken naar wat er wel kan? Ben je proactief, klantgericht en zorgvuldig? Kom dan ons team versterken!

Team Vergunningen
Na een periode van onderbezetting is het team vergunningen weer in opbouw met vaste formatie. Om een inwerkperiode te overbruggen en om achterstanden weg te werken zoeken wij 2 fte seniorvergunningverleners. Onze voorkeur gaat uit naar ervaren krachten met gemeentelijke kennis die bekend zijn met de regio Westerveld.

Werkzaamheden

Als senior vergunningverlener ben jij de proceseigenaar van (complexe) vergunningsprocessen en ben je verantwoordelijk voor de complete behandeling van de vergunningaanvraag binnen de geldende termijnen. Je herkent dwarsverbanden met andere processen en weet wanneer je (externe) adviseurs moet inschakelen in het proces, je neemt daarin een proactieve rol aan. Voor sommige plannen schuif je aan bij de omgevingstafel, om de beste strategie op het gebied van vergunningverlening te bepalen. Dat kan ook al in de fase van het vooroverleg zijn. Ook bij de behandeling van bezwaar- en beroepschriften lever je indien gewenst een bijdrage.
Je bent het aanspreekpunt voor inwoners, collega’s, leiding en geeft input omtrent stand van zaken van jouw caseload aan de coördinator. Je bent toegankelijk en reageert vlot op contactverzoeken.
Als senior vergunningverlener breng je ook je expertise in bij integrale projecten. Dat kan door rechtstreekse deelname in het projectteam of door onderlinge afstemming met collega vergunningverleners. Ook het geven van voorlichting en informatie aan inwoners en ondernemers over regelgeving en procedures behoort tot je takenpakket.
Als senior vergunningverlener omgevingsvergunningen werk je onder andere samen met collega vergunningverleners, casemanagers, toezichthouders en planjuristen. Binnen het team vindt je veel collegialiteit en wordt nauw samengewerkt.

Omschrijving kandidaat

Jij hebt ruime ervaring als vergunningverlener. Je hebt lef en durft scherpe vragen te stellen met een oplossingsgerichte aanpak.
In deze rol werk je niet alleen met inwoners maar ben je ook intern een senior gesprekspartner. Integriteit, dienstverlening en passende communicatie horen daar voor ons bij.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Minimaal een relevante hbo-opleiding (bijvoorbeeld Bouwkunde, Gebiedsontwikkeling of Recht), aangevuld met de opleiding ABW 1 en 2;
  • Tenminste 5 jaar ervaring in de afgelopen 7 jaar in een soortgelijke functie (vb. omgevingsvergunningverlener/specialist, WABO etc) bij een gemeente.
  • Kandidaat is per direct beschikbaar voor de gevraagde 32-36 uur per week, waarbij opdrachtgever de voorkeur heeft voor 36 uur per week.

Wensen:

  • Op CV aantoonbare kennis en werkervaring met het zaaksysteem InProcess en Centric Leefomgeving
  • Werkervaring bij een gemeente is een pré;

Competenties

  • Je bent proactief, resultaatgericht en ziet het belang om processen soepel en projectmatig te doorlopen; Dat je rapporteert over de voortgang aan de coördinator’;
  • Je bent een sparring partner voor je directe collega’s;
  • Je bent communicatief sterk, je hebt overtuigingskracht;
  • Jouw bestuurlijke antenne staat aan.

Extra info

Startdatum: 19-08-2024
Einddatum: 31-12-2024
Optie tot verlengen: 1x 6 mnd of 2x 3 mnd
Aantal uur per week: 32-36 uur, voorkeur voor 36 uur
Hybride werken is mogelijk in overleg

Locatie

Diever

Publicatiedatum

03.08.2024

Publicatie eindigt

07.08.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!