Werkvoorbereider + Coordinator Gladheidsbestrijding

Nieuw

Functie omschrijving

Werkvoorbereider Gladheidbestrijding / Coördinator Gladheidbestrijding

Als gemotiveerde collega ga jij met jouw vakkennis en inzicht aan de slag bij de afdeling Beheer Openbare Ruimte en Gebouwen (BORG). Deze afdeling is verantwoordelijk voor het fysieke beheer en onderhoud van de kapitaalgoederen: de openbare ruimte en gebouwen. De afdeling verzorgt ook de Gladheidbestrijding inclusief het strooien door onze eigen Buitendienst.

Het Handboek Gladheidsbestrijding is weer bijgewerkt na weer een leerzaam strooiseizoen. Er zijn nog diverse zaken af te ronden voor het nieuwe seizoen.

Wij zoeken een gemotiveerde Werkvoorbereider gladheidbestrijding die inzetbaar is om het team Gladheidbestrijding tijdelijk te ondersteunen. Synchroon aan de voorbereidende werkzaamheden ondersteun en schakel je als Coördinator tussen de Teamleiders en contractmanager Gladheidbestrijding, hierdoor ben je de spin in het web van werkvoorbereiding tot aan de uitvoering.

Jouw werkdag

  • Het eerste deel van de opdracht wordt uitgevoerd op het gemeentehuis in Bussum en onze werven.
  • Je initieert diverse overleggen met de Teamleiders van de Buitendienst en (keten)partners in de regio. Verder zul je met de Assetmanager en/of Teamleiders erop uit trekken om buiten de routes na te lopen. Routeoptimalisatie moet namelijk nog plaatsvinden.
  • Routes moeten in de systemen worden vastgelegd en ingelezen in de software. Ook zul je met Assetmanager zorgdragen voor bestuurlijke vastlegging van onze strooiroutes. En een belangrijk deel betreft ook de publiekscommunicatie op onder ander onze website. Je werkt daarbij samen met onze communicatieadviseurs.
  • Dit behelst allemaal de voorbereidende werkzaamheden in de komende maanden.
  • Een nieuwe rol kun je aannemen tijdens het strooiseizoen. Als Coördinator neem je zelfstandig strooibeslissingen op basis van informatie uit het gladheid-meldsysteem, interpretatie van de meteorologische informatie van een weerbureau, informatie van weginspecteurs (curatief) en waar nodig contacten met (keten)partners. Je ondersteunt de Teamleiders en registreert de strooi/ploegacties van de eigen dienst en de uitvoeringsaannemer in het logboek. Je bewaakt de lokale zoutvoorraad en het Arbo-werktijdenreglement.
  • Eén van de voornaamste doelen van jouw werk is het tijdens de winterperiode het veilig en begaanbaar houden van het wegen beheerareaal van de gemeente Gooise Meren.
  • Je adviseert de Assetmanager, in termen van mogelijkheden, geld, tijd, kwaliteit en risico’s.

Jouw verantwoordelijkheden
Deze functie als Werkvoorbereider / Gladheidscoördinator is goed in deeltijd of als aanvullende klus uit te voeren. Je bent wel tijdelijk onderdeel van de assetgroep Wegen van de afdeling BORG, team Realisatie. Je hebt veel contacten intern en extern en krijgt veel vrijheid om je eigen werk vorm te geven. Ook staan wij open voor kandidaten die een deel van de werkzaamheden kunnen en willen uitvoeren, uiteraard moeten de voorbereidende werkzaamheden als eerste worden uitgevoerd.

Werkzaamheden

  • Het controleren van lopende afspraken rondom gladheidbestrijding
  • Het monitoren en aanpassen van gladheidbestrijding routes zoals de preventieve, curatieve en noodroutes
  • Het aansturen van aannemers en leveranciers
  • Het controleren op de naleving van contracten en veiligheidsvoorschriften
  • Het verzorgen van administratie en technische zaken over gladheidbestrijding werkzaamheden
  • Het geven van voorlichting aan bewoners, adviseren bij het afhandelen van klachten
  • Het coördineren van publicatie op de interne en externe website
  • Het aangeven van locatie zoutbakken en plaatsing gladheidbestrijding verkeersborden

De opdrachtgever(s)

Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Omschrijving kandidaat

  • Je hebt het creatieve denkvermogen om makkelijk problemen te tackelen;
  • Je bent sociaal vaardig en beschikt over een grote dosis humor;
  • Je werkt zorgvuldig en gestructureerd;
  • Je bent samenwerkingsgericht en kan goed communiceren;
  • Je bent benaderbaar voor jouw collega’s en relaties;
  • Je durft knopen door te hakken en bent besluitvaardig.

Functie eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau
  • Aantoonbaar in het bezit van een geldig VCA certificaat;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Gladheidbestrijding;

Wensen: (weging totaal 100 punten

  • In het bezit zijn van een diploma Coördinator gladheidbestrijding (CROW) (45 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als Werkvoorbereider/Coördinator gladheidbestrijding (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met metrologische informatie in de afgelopen 2 jaar (20 punten);
  • Een door de kandidaat zelf geschreven motivatie toegeschreven op de functie, bijgevoegd aan het CV (max 1 A4) (5 punten).

Competenties

  • Samenwerken;
  • Kwaliteitsgerichtheid;
  • Zelfstandig;
  • Coördineren;
  • Communicatief vaardig;
  • Klantgericht;
  • Besluitvaardig;
  • Overzicht;
  • Oplossingsgericht;

Extra info

Startdatum: 01-09-2024
Einddatum: 01-09-2025
Optie tot verlengen: 3 maal 12 maand(en)
Aantal uur per week: 36 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag (afwijkingen in overleg.

Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Locatie

Bussum

Publicatiedatum

03.08.2024

Publicatie eindigt

13.08.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!