Assetmanager Vastgoed

Nieuw

Functie omschrijving

In de functie van assetmanager Vastgoed ben je verantwoordelijk voor de exploitatie van jouw deel van de bijzondere en gevarieerde Amsterdamse vastgoedportefeuille. Samen met de projectleider Beheer en Onderhoud en de financiële adviseurs ben je verantwoordelijk voor goed onderhoud van de gebouwen en voor het beheersen van de financiën. Extern ben jij het gezicht voor huurders en gebruikers. Intern heb je te maken met directies die het beleid maken t.a.v. je portefeuille en met de stadsdelen. Wij zoeken een echte netwerker met oog voor de beleidsmatige en bestuurlijke context.

Er wordt van je gevraagd dat je een visie hebt op de toekomstige inzet van jouw deel van de vastgoedportefeuille en dat je meewerkt aan de realisatie daarvan. Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen en kansen op de markt. Verder wordt van je verlangd dat je de doelen die worden beoogd met jouw deel van je portefeuille weet te realiseren binnen de spelregels van de gemeente Amsterdam.

Werkzaamheden

Als assetmanager zorg je voor:
  • Een optimale inzet en gebruik van panden en terreinen binnen je portefeuille;
  • Het toepassing van het afgesproken huurbeleid en contractvorming;
  • Het aangaan en ontbinden van huurovereenkomsten en gebruiksovereenkomsten met commerciële huurders en particulieren in opdracht van de gemeente;
  • Het beantwoorden van vragen van huurders en gebruikers
  • Een goede afstemming met (gemeentelijke) partijen die betrokken zijn bij het vastgoedobject(directies, juristen, financieel adviseurs, projectleiders beheer en onderhoud etc.)
  • De administratieve en financiële vastlegging van nieuwe en gewijzigde contracten

Als assetmanager adviseer je over:
  • Wensen van stadsdelen en andere directies over het (tijdelijk) gebruik van panden en terreinen;
  • Afwijkende bepalingen in huurcontracten;
  • Functiewijzigingen van panden.

De opdrachtgever(s)

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Amsterdam bezit een uitgebreide vastgoedportefeuille met onder andere gronden, panden en waterpercelen. Gemeentelijk Vastgoed verhuurt dit vastgoed voor een gemeentelijk doel, zoals locaties voor onderwijs, welzijn, kunst & cultuur en sport. Daarnaast zorgen wij voor kantoren voor ambtenaren, en locaties van waaruit het beheer en de inzameling van afval van de stad plaatsvindt. We werken met een 1.000 panden tellende vastgoedportefeuille. Denk bijvoorbeeld aan Paradiso, Carré, het stadhuis en de Westertoren, maar ook kleinere maatschappelijke panden zoals een buurthuis of kinderdagverblijf. Met trots kunnen we zeggen dat een aanzienlijk deel van ons vastgoed monumenten zijn die de rijke geschiedenis van onze stad weerspiegelen.

Het team Assetmanagement zorgt ervoor dat de gebouwen adequaat kunnen worden ingezet voor de huisvesting van maatschappelijke en andere partijen én zorgt ervoor dat het betaalbaar is en blijft.

Functie eisen

  • De aangeboden kandidaat beschikt over een afgeronde hbo of wo opleiding op het gebied van vastgoed.
  • De aangeboden kandidaat heeft ten minste drie jaar werkervaring op het gebied van: opbouwen en onderhouden van huurdersrelaties, huurrecht, vastgoedfinanciën en onderhoudsmanagement.

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen drie jaar aantoonbare werkervaring opgedaan als assetmanager of vergelijkbare functie bij een gemeente of overheidsorganisatie
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 3 jaar ervaring in het opbouwen en onderhouden van huurdersrelaties, met name op het gebied van commercieel vastgoed bij een gemeentelijke of overheidsorganisatie.

Extra info

• Startdatum: z.s.m. na sluiting
• Einddatum: 31-12-2024
• Werklocatie: Weesperplein, 8, 1018XA, AMSTERDAM
• Aantal uren per week: 32 - 36
• Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

31.07.2024

Publicatie eindigt

09.08.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!