Beleidsmedewerker werk en inkomen

Nieuw

Functie omschrijving

De gemeente Utrechtse Heuvelrug staat voor toegankelijkheid en bereikbaarheid van zorg en ondersteuning. Iedereen krijgt wat nodig is en kan vanzelfsprekend meedoen. Het sociale domein is voortdurend aan verandering onderhevig en vraagt een voortdurend gesprek met elkaar en de maatschappelijke partners. We hebben vertrouwen in professionals en ruimte voor creativiteit en maatwerk. We werken met passie en enthousiasme voor onze inwoners, in samenwerking met de Stichting Sociale Dorpsteams.

Werkzaamheden

Je komt werken binnen het thema Samenleving in het team Regie en Faciliteren. Dit team bestaat uit 25 beleidsmedewerkers die werken op het gebied van maatschappelijke ondersteuning, zorg, welzijn, asielzaken, onderwijs(huisvesting), werk en inkomen, cultuur, sport en subsidies. Vanuit dit team werk je intensief samen met collega’s uit de regio Zuid-Oost Utrecht. Onze professionals hebben hart voor de samenleving en zetten zich daar dagelijks met veel energie voor in.

Voor het team Regie & Faciliteren zijn wij op zoek naar een beleidsmedewerker Werk en Inkomen. Deze medewerker is accounthouder voor de Regionale Sociale Dienst en de BIGA groep (WSW en ontwikkelbedrijf) en oa. verantwoordelijk voor het opstellen van annotaties voor het bestuur. Je beschikt over financieel inzicht van de Participatiewet en de Wet Sociale Werkvoorziening. Je draagt bij aan de Planning en Control cyclus. Je werkt samen met de regionale collega’s aan de doorontwikkeling van de strategische kaders Participatiewet.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Beschikt over minimaal een relevante hbo opleiding
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsmedewerker Werk en Inkomen bij een gemeente
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke P&C cyclus
  • We werken tijd- en plaatsonafhankelijk. Het is daarom van belang dat je thuis (of elders) over een werkplek beschikt.

Competenties

Onze gemeente hecht bij de uitvoering van het werk waarde aan vijf kernwaarden: dienstverlenend, omgevingsgevoelig, verantwoordelijk, samenwerkend, reflectief. Dit geldt ook voor inhuurkrachten.

  • Goed kunnen schakelen tussen beleid en uitvoering
  • Gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen;
  • Goede communicatieve en digitale vaardigheden
  • Netwerker
  • Oplossingsgericht
  • Analytisch

Extra info

Startdatum: 02-09-2024
Einddatum: 31-12-2024
Optie tot verlengen: 2x6 maanden
Aantal uur per week: 16-20 uur
We werken tijd- en plaatsonafhankelijk. Het is daarom van belang dat je thuis (of elders) over een werkplek beschikt.
De gesprekken vinden plaats op woensdag 21 augustus.

Locatie

Doorn

Publicatiedatum

31.07.2024

Publicatie eindigt

07.08.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!