Financieel adviseur

Nieuw

Functie omschrijving

Teams van Samenleving
Je thuisteam is Bedrijfsvoering Samenleving, dat bestaat uit verschillende (staf)onderdelen, waaronder kwaliteit, projectleiding, ondersteuning en financiën. In dit team werken ca. 20 mensen. Samenleving bestaat, naast het eigen team, uit verschillende uitvoerende teams bij het Serviceplein en beleidsteams bij Maatschappelijke Ontwikkeling.

Wat ga je doen?
In deze uitdagende, hands-on functie ben je de financieel adviseur voor een aantal beleidsteams van Maatschappelijke Ontwikkeling. Je bent het aanspreekpunt voor de managers en accounthouders van de diverse teams bij financiële vraagstukken. Ter ondersteuning van beheersmaatregelen maak je diverse overzichten en houd je de controle over de eigen begroting. Je neemt het initiatief tot het verzamelen, interpreteren en analyseren van financiële informatie, adviseert en rapporteert hier gevraagd en ongevraagd over. Je geeft financieel advies op een breed vakgebied over beleids- en/of uitvoeringsvraagstukken en werkt hierin ook samen met andere (financiële) collega’s. Je ondersteunt de planning & control cyclus en werkt hiervoor samen met het centrale team Financiën. Je draagt zorg voor de uitvoering en implementatie van oplossingen en processen en je signaleert financiële risico’s en knelpunten. Werkzaamheden zoals de controle op het facturatie- en subsidieproces behoren ook tot je takenpakket en kun je worden ingezet bij ad-hoc en projectmatige financiële werkzaamheden, zoals bijvoorbeeld de uitvoering van de Toeslagenaffaire.

De opdrachtgever(s)

Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Omschrijving kandidaat

Pragmatisch en analytisch, je bent het allebei. Je bent in staat goed te schakelen in deze brede functie en te werken in een dynamische werkomgeving. Je hebt en houdt overzicht, weet zaken duidelijk uit te leggen, weet goed te analyseren, bent constructief kritisch en weet met je adviezen anderen te overtuigen, waarbij regelmatig sprake is van kritisch tegenspel. Je bent resultaatgericht en besluitvaardig en in staat om de taken zowel zelfstandig als in teamverband doelgericht te kunnen uitvoeren. Andere belangrijke vaardigheden zijn voortgangscontrole, kwaliteitsgerichtheid, politiek bestuurlijke/organisatiesensitiviteit en doorzettingsvermogen. Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau en relevante opleidingen. Je hebt aantoonbare kwaliteiten en ervaring in de gemeentelijke financiële administratie in Key2Financien en affiniteit met het Sociaal Domein.

Functie eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur bij een gemeentelijke organisatie.

Wensen:

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van financiën of economie (20 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur in de afgelopen 10 jaar (35 punten);
  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (25 punten)
  • Aantoonbare werkervaring in het Sociaal Domein (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Key2Financien (10 punten).

Competenties

  • Adviesvaardigheden
  • Accuratesse
  • Pragmatisch
  • Analytisch vermogen
  • Schakelvermogen (flexibiliteit)
  • Cijfermatig inzicht
  • Constructief kritisch
  • Samenwerkingsgericht
  • Resultaatgericht
  • Klantgericht
  • Overtuigingskracht
  • Organisatiesensitiviteit
  • Politiek bestuurlijke sensitiviteit

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum; 28-02-2025
Optie tot verlengen: Mogelijk, maar nog niet bekend
Aantal uur per week: 24-28 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Hybride werken is mogelijk in overleg. 2 dagen aanwezigheid op kantoor is gewenst. De dagen kunnen in overleg.


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in de week van 12 augustus 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 9 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Alphen aan den Rijn

Publicatiedatum

29.07.2024

Publicatie eindigt

05.08.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!