Adviseur Straatparkeren

Nieuw

Functie omschrijving

Om te komen tot een excellente uitvoering van de parkeermaatregelen in Amsterdam is het belangrijk te weten wat er in de Amsterdamse stadsdelen speelt. Tijdig ophalen van wensen en proactief informeren van alle stakeholders is hierbij cruciaal. Als Stadsdeeladviseur Parkeren ben je, werkend vanuit de directie Parkeren, de schakel tussen het stadsdeel en de centrale stad.

Je adviseert de bestuurscommissie in jouw stadsdeel of stadsgebied en je stadsdeelcollega’s over parkeeronderwerpen en nieuwe regelgeving. Daarnaast ben je de oren en ogen van de stad en weet je precies wat er binnen jouw stadsdeel speelt op parkeergebied. Je informeert en adviseert het beleidsteam gevraagd en ongevraagd. In geval van bezwaar adviseer je waar nodig om de procedure zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Je haalt informatie op voor een snelle en correctie klachtenbehandeling door de parkeerdienstverlener. Je schakelt hiervoor met het team Parkeerbeleid, de Contractmanager fiscale handhaving en de Ketenmanager fiscale parkeerketen. Je behandelt handhaafverzoeken en zet deze door naar de betreffende uitvoerder, zoals de parkeerdienstverlener of THOR.

Je bereidt op projectmatige wijze uitbreidingen en/ of veranderingen in parkeerregimes of gebieden voor binnen jouw stadsdeel en werk mee aan uitbreidingen in andere stadsdelen.

Werkzaamheden

Stadsdeel gerelateerde werkzaamheden

• Je adviseert in opdracht van Parkeerbeleid (directie V&OR) om regelgeving aan te passen, zoals voor het instellen van o-plafonds of bij een uitvoeringstoets op nieuw te ontwikkelen beleid en nieuw te ontwikkelen parkeerproducten, parkeren bij gebiedsontwikkeling of parkeeroplossingen bij nieuwbouw. Je adviseert op verzoek de bestuurscommissie. Als het nodig is ben je daarvoor aanwezig bij staf bestuurder van het betreffende stadsdeel en onderzoekt de parkeersituatie op locatie.

• Je geeft opdracht voor een parkeerdrukmeting, controleert op juistheid, adviseert het team Data, in nauwe samenwerking met de betrokken programma’s. Je controleert en adviseert over onrechtmatige vergunningen in eigen stadsdeel voor Rechtmatigheid en controleert structureel de digitale parkeerplaatsenkaart van eigen gebied op juistheid, met én zonder aanleiding.

Stadsdeel overstijgende projecten

Naast je werk als Stadsdeeladviseur Parkeren werk je zelfstandig of in teamverband mee aan stadsdeel overstijgende projecten.

De opdrachtgever(s)

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.



De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Parkeren is in onze stad een politiek gevoelig domein en heeft een grote maatschappelijke impact. Bijna iedereen heeft of krijgt er mee te maken en vindt er wel wat van: te weinig parkeerplekken, te hoge tarieven, een onterechte naheffingsaanslag of een parkeervergunning die niet wordt verleend. Om die redenen kan Parkeren op veel media- en politieke aandacht rekenen. Het bespreken van parkeeronderwerpen in de raad leidt tot menig motie, initiatiefvoorstel en amendement. Bovendien is Parkeren een dynamische, uitdagende en innoverende organisatie. De wereld om ons heen verandert snel en daar moet Parkeren continu op inspelen en meebewegen. Hierbij wordt aangesloten op technologische ontwikkelingen en wordt op een slimme manier gebruik gemaakt van data. Dit doen wij niet alleen, maar in samenwerking met in- en externe partners in de Parkeerketen. Hierbij kun je o.a. denken aan de directies Belastingen, Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte, Verkeer en Openbare Ruimte en Dienstverlening maar bijvoorbeeld ook aan partners als NS, ProRail, Pantar en Ajax.

Jij gaat aan de slag bij de afdeling Straatparkeren, dat met name verantwoordelijk is voor de fiscale handhaving en het faciliteren van bewoners met een vergunning in garages. Het team bestaat uit ongeveer twintig medewerkers: een contractmanager, ketenmanager, manager doelgroepparkeren, (senior) adviseurs en functioneel beheerders. Wat ons kenmerkt? Behulpzaamheid en collegialiteit. We zijn altijd bereid elkaar te helpen, betrekken elkaar bij vraagstukken en vinden het belangrijk om kennis te delen.

De gesprekken vinden zsm na de beoordeling plaats op onze locatie aan de Daniel Goedkoopstraat.

Functie eisen

  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een afgeronde Hbo opleiding.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met projectmatig werken.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden.

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met gemeentelijke organisatiestructuur en gefiscaliseerd (betaald) parkeren.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het werken in een bestuurlijke/juridische georiënteerde omgeving.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring op het gebied van voeren van regie vanuit een opdrachtgevende rol.

Extra info

• Startdatum: z.s.m.
• Einddatum: 31-01-2025
• Werklocatie: Daniel Goedkoopstraat, 7, 1096BD, AMSTERDAM
• Aantal uren per week: 32-36
• Optioneel tot verlenging conform duur werkzaamheden: ja

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

25.07.2024

Publicatie eindigt

04.08.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!