Interim (Netwerk)manager Financiën & Control

Nieuw

Functie omschrijving

Als Netwerkmanager Financiën en Control geef je integraal leiding aan de teams Control, Data en Belastingen, Financieel beleid, Financiële administratie en de Wijkambassadeurs (47 FTE) en begeleid en coach je deze teams, om hen in staat te stellen zich te ontwikkelen en de gewenste resultaten te halen. Je draagt daarbij de eindverantwoording voor het functioneren van deze teams. In het team Data en Belastingen word je ondersteund door een coördinator.

Je bent gericht op de ontwikkeling van de medewerkers, faciliteert hun groei en faciliteert het proces waarbinnen medewerkers zich verbinden aan de resultaatverplichting. Je zorgt voor een goed lopend proces tussen de teams en bestuurder. Als Netwerkmanager pak je P-taken op, werk je met de teams aan een verbeterde teamvorming door persoonsgericht leidinggeven en zorg je voor verbinding en teambuilding.

Als Netwerkmanager ben je lid van het DMT en maak je de vertaalslag van organisatieontwikkelingen en besluiten richting jouw teams. Je levert een bijdrage aan de verdere ontwikkeling van het organisatieonderdeel op basis van de reeds ingezette koers. De komende periode staat onder andere in het teken van het versterken van de strategische sturing en leiderschap.

De opdrachtgever(s)

De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Functie eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
  • Aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen een gemeente.

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Manager Financiën & Control (30 punten);
  • Aantoonbare kennis van Belastingen, WOZ, BAG, GEO (licht toe waar deze kennis is opgedaan) (25 punten);
  • Een afgeronde opleiding op wo bachelor niveau (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met aanbestedingsprocedures en implementatie van financiële systemen (25 punten);
  • Aantoonbare kennis van gemeente financien (ligt dit duidelijk toe in het cv) (10 punten).

Competenties

  • Je bent een stevige, inspirerende, faciliterende leider;
  • Je hebt overtuigingskracht;
  • Je hebt goede communicatieve en coachende vaardigheden;
  • Je hebt inlevingsvermogen en kunt je verplaatsen in de medewerkers;
  • Je bent zichtbaar en benaderbaar

Extra info

Startdatum: 01-09-2024
Einddatum: 28-02-2025
Optie tot verlengen: Ja
Aantal uur per week: 36 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 16 juli 2024, van 11.30 uur tot 14.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

03.07.2024

Publicatie eindigt

10.07.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!