Opzichter WKZ Programma

Nieuw

Functie omschrijving

In het Uitvoeringsteam van de opdrachtgever UMC Utrecht, functioneer je op de bouwplaats als controlerende en coördinerende ogen en oren; een dynamische rol met een gevarieerd takenpakket.

Functie inhoud
Als opzichter Wilhelmina Kinderziekenhuis (WKZ) programma is het jouw taak om toe te zien dat het bouwprogramma conform de gemaakte afspraken en normen van het UMC Utrecht wordt uitgevoerd. Dit alles op een veilige manier waarbij de overlast voor patiënt, medewerker en omgeving tot een minimum wordt beperkt. Je hebt intensief contact met de bouworganisatie van de aannemer-installateurs (projectleiders en uitvoerders) en met het eigen Uitvoeringsteam en de ondersteunende clusters van het UMC Utrecht. In deze rol heb jij een grote verantwoordelijkheid om te zorgen dat het project effectief en efficiënt gerealiseerd wordt, waarbij aspecten als optimale communicatie en maximale beperking van overlast voor gebruikers een cruciale rol spelen. Het is daarom belangrijk dat je projectmatig kunt werken en goed kunt communiceren. Je (digitale) informatie en administratie is op orde en je borgt je afspraken in een duidelijke en overzichtelijke manier. Je kent de vergunningen en stemt proactief af met bevoegd gezag om te zorgen voor een soepele oplevering, vrijgave en gebruiksvergunning.

Je kent de contractafspraken, contractstukken (TO) en Uitvoeringsgereed Ontwerp (UO). Je doorziet de stand van het werk bouwkundig en installatietechnisch. Daar waar je afwijkingen of knelpunten aan ziet komen of constateert communiceer je constructief en daadkrachtig naar betrokken partijen. Op de bouwplaats weet je met inhoud en juiste communicatie de belangen van het UMC Utrecht te bewaken en indien nodig ter plekke bij te sturen via de uitvoerder.

In jouw rol rapporteer je aan de manager bouwprogramma’s.

Bouworganisatie WKZ programma
Het uitvoeringsteam UMC Utrecht bestaat uit een projectmanager, een directievoerder, een technisch manager en een opzichter. De aannemer is verantwoordelijk voor de organisatie, coördinatie en planning van de uitvoering.

Project
De scope van het project is de realisatie van de vernieuwings- en uitbreidingsopgave op de Eenheid Intensieve Zorg (EIZ) en het Geboortecentrum (GC) van het WKZ.
De omvang van de renovatieopgave betreft 4.300 m2 BVO. De nieuwbouwopgave betreft 1.700 m2 BVO. De techniekruimtes en de balkons zitten daarnaast ook in de opgave.
De uitvoering van de opdracht vindt plaats in een ziekenhuis in bedrijf, in de nabijheid van een zorg-kritische omgeving zoals Intensive Care Units voor kinderen en neonaten, alsook operatiekamers, MRI’s en verpleegafdelingen.

Afdeling
De afdeling bouwprojecten & inrichting (B&I) is verantwoordelijk voor de advisering, realisatie en verbetering van alle huisvesting en accommodaties binnen het UMC Utrecht. De afdeling heeft, samen met de directie Vastgoed, Huisvesting & Gebiedsontwikkeling, de taak om projecten zo effectief en efficiënt mogelijk te realiseren. Dit alles terwijl de dagelijkse zorg in het ziekenhuis doorgaat. Op de afdeling werk je samen met ongeveer 25 collega’s. Dit zijn projectengineers, opzichters, projectsecretarissen, interieurarchitecten en projectleiders. Tijdens de weekstart van de afdeling houden collega’s elkaar op de hoogte over elkaars werk, worden verbeterideeën ingebracht en knelpunten besproken.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Een aantal jaren ervaring in een soortgelijke functie.
  • Aantoonbare ervaring met nieuwbouw en verbouw van ziekenhuizen en/of vergelijkbare utiliteitsprojecten.
  • Gestructureerd werken en administreren, conform ISO 9001.
  • Kennis van installaties.
  • Kennis van wet en regelgeving.
  • Leidinggevende capaciteiten, je kan uitvoerende partijen aanspreken en aansturen.
  • Brede belangstelling voor techniek, kwaliteit, milieu en arbeidsomstandigheden.

Wensen:

  • HBO opleiding bij voorkeur aangevuld met BNA / VTS
  • Goed overweg kunnen met de gebruikelijke office-programmatuur, projectomgevingen (bijv. File2Share) en web-based systemen voor kwaliteitsborging
  • Leidinggevende capaciteiten

Competenties

  • Een goede communicator op verschillende niveaus, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Praktisch ingesteld, teamspeler, doortastend, stressbestendig, klantgericht en een goede organisator.
  • Werkt en denkt oplossingsgericht.
  • Is aantoonbaar proactief.
  • Is enthousiast en gedreven in zijn vak.
  • Overwicht binnen het uitvoeringsproces.

Extra info

Startdatum: 17-06-2024
Einddatum: 31-12-2024/gedurende een periode van 30 maanden (geschatte doorlooptijd project).
Optie tot verlengen: Verlenging is afhankelijk van de loop van het project.
Aantal uur per week: 24 uur

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

28.06.2024

Publicatie eindigt

03.07.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.