Financieel specialist sociaal domein

Nieuw

Functie omschrijving

Vanwege het vertrek van een financieel specialist sociaal domein zijn we op zoek naar vervanging, om de lopende en toekomstige ontwikkelingen te kunnen realiseren binnen het team van sociaal domein bedrijfsvoering.

Het team sociaal domein bedrijfsvoering is een hecht team, met een goede sfeer. Klantgerichtheid naar zowel interne als externe klanten is een van de speerpunten van het team.

Werkzaamheden

De financieel specialist sociaal domein

  • Onderhoudt contacten met de financieel adviseurs (team Advies & Control) over de financiële verantwoording en adviseert over de optimale koppeling van financiële gegevens vanuit de vakapplicatie naar het gemeentelijke financiële systeem.
  • Adviseert de proceseigenaar over de verbetering van de werkprocessen in de bestaande vakapplicaties en zorgt daarbij voor de implementatie in dit systeem.
  • Onderhoudt contacten met de medewerkers van het team Financiën & Belastingen over de stand van de tussenrekeningen die betrekking hebben op het Sociaal Domein.
  • Houdt bij wat de gevolgen van wijzigingen in wet- en regelgeving zijn voor de financiële administratie van het cluster Sociaal Domein en zorgt dat de uitvoering hierop wordt aangepast.
  • Voert zelfstandig de maandelijkse loonaangifte uit voor het cluster Sociaal Domein.
  • Controleert de consistentie van uitkeringen en debiteuren.
  • Verzorgt zelfstandig de maandelijkse journalisering en controleert de aansluitingen met de historie en de loonaangifte.
  • Voert het fiscale jaarwerk uit en is verantwoordelijk voor correcte jaaropgaven.
  • Ondersteunt de Administrateurs team Bedrijfsvoering Sociaal bij problemen met de betalingen, vraagstukken bij bruteringen, bruto-netto berekeningen, belastingen, heffingskortingen en berichtenverkeer.
  • Beheert en onderhoudt de grootboektabellen die ten grondslag ligt aan de koppelingen met het financiële systeem/de financiële systemen.
  • Downloadt maandelijks de bestanden van het Inlichtingenbureau met rechtmatigheidssignalen en stuurt deze naar de Administrateurs team Bedrijfsvoering.
  • Controleert de bankrekeningen die in gebruik zijn bij het cluster Sociaal Domein.
  • Verantwoordt de financiële mutaties naar aanleiding van de LOTS (Lijst Op Te leveren Stukken) van de externe accountant.
  • Analyseert de openstaande vorderingen van het Sociaal Domein en bepaalt de hoogte van de Voorziening Dubieuze Debiteuren Sociaal Domein.
  • Analyseert aansluiting Civision Samenlevingszaken met CAK en de SVB.
  • Draagt zorg voor de totstandkoming van (periodieke) analyses, overzichten en verantwoordingsdocumenten voor teamleiders, beleidsadviseurs, financieel adviseurs, handhavers en de accountant.
  • Signaleert risico’s op gebied van financiën en rechtmatigheid en geeft advies over beheersmaatregelen aan teamleiders en beleidsadviseurs Sociaal Domein.
  • Analyseert productieverantwoordingen en bepaalt de impact van de controleverklaring van zorgaanbieders (WMO en Jeugdwet) ten behoeve van de accountantscontrole en de vaststelling van het onderhanden werk in de gemeentelijke jaarrekening.
  • Geeft gevraagd en ongevraagd advies over vraagstukken in het Sociaal Domein.
  • Onderhoudt externe contacten met leveranciers en ketenpartners in het Sociaal Domein, waaronder Sociaal Domein Fryslân en de externe accountant.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 juli 2024 tot en met 31 december 2024 voor 32 -36 uur per week.
  • Kandidaat is in het bezit van een hbo-diploma in de richting van bedrijfseconomie of accountancy. (blijkt uit cv)
  • De kandidaat heeft kennis van de rekenregels m.b.t. bijstand en belastingen. (blijkt uit cv en/of motivatiebrief)
  • De kandidaat heeft kennis van gemeentelijke financiën en boekhouding. (blijkt uit cv en/of motivatiebrief)
  • De kandidaat heeft kennis van de relevante wetten binnen het sociaal domein, met name van de participatiewet (blijkt uit cv en/of motivatiebrief)
  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring in een soortgelijke functie bij een gemeente in de afgelopen 5 jaar.
  • De kandidaat heeft geavanceerde kennis van Excel en kennis van SQL. (blijkt uit cv en/of motivatiebrief)

Wensen

  • Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie
  • Mate van ervaring in een soortgelijke functie
  • De kandidaat heeft kennis van het berichtenverkeer en I-standaarden (IWMO en IJeugd). (blijkt uit cv en of motivatiebrief)

Competenties

  • Communicatief sterk
  • Analystisch
  • Accuraat
  • Zelfstandig werken

Extra info

  • Standplaats: Buitenpost
  • Startdatum: 15-07-2024
  • Einddatum: 31-12-2024
  • Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
  • Uren per week: 32-36 uur

De gesprekken vinden plaats op 11 juli 2024, in de ochtend. We vragen hier rekening mee te houden.

Locatie

Buitenpost

Publicatiedatum

27.06.2024

Publicatie eindigt

03.07.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!

ZTalks gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.