Medewerker-Gegevensonderzoek

Nieuw

Functie omschrijving

Voor de Gemeente Eindhoven zijn wij op zoek naar een medewerker gegevensonderzoek

Over de gemeente
Samen maken wij Eindhoven; een wereldspeler die barst van de kennis, creativiteit en kunde. En van de energie. Met diezelfde energie werken wij aan de stad van vandaag én de toekomst. Werken voor de gemeente Eindhoven is veelzijdig, concreet en heeft betekenis

Ligt jouw hart bij het werken met burgers? Wil je werken in een leuk team bij een gemeente waar we innovaties omarmen? Ben je dienstverlenend, vernieuwend en nauwkeurig in het werken met persoonsgegevens? Dan ben jij degene naar wie wij op zoek zijn!

Werkzaamheden

Medewerker Gegevensonderzoek

Wat kom jij waarmaken voor Eindhoven?
Je bent doortastend en kunt wet- en regelgeving handhaven. Tegelijkertijd ben je een goede dienstverlener, heb je oog voor het belang van inwoners en communiceer je handig met hen. Je voelt je verbonden met de stad Eindhoven en haar inwoners. Je bent mede verantwoordelijk voor een kwalitatief goede registratie van bewoning van adressen in de BRP en werkt samen met relevante partijen binnen en buiten de gemeentelijke organisatie.

De werkzaamheden in deze functie bestaan uit bureau-onderzoek en uit het bezoeken van adressen in de stad. Je maakt van je bezoek een gedegen rapportage als onderdeel van het complete onderzoek dossier.
Daarnaast bestaat het onderzoek uit een administratief deel. Daarvoor doe je online onderzoek, maak je gebruik van in informatiesystemen vastgelegde informatie en neem je persoonlijk contact op met inwoners en instanties (telefonisch en schriftelijk).
Op basis van de verzamelde informatie en eventueel het huisbezoek neem je vervolgens het besluit over de inschrijving van personen in de Basisregistratie Personen. Dit besluit leg je schriftelijk vast, met de (juridisch) juiste onderbouwing.


• Je stelt op basis van meldingen van inwoners en instanties onderzoek in naar de juistheid van inschrijvingen van personen op adressen in de BRP;
• Je verwerkt de onderzoeken en besluiten in de BRP;.
• Je bent alert in het herkennen van fraudesignalen en rapporteert hierover;.
• Je hebt direct klantcontact, telefonisch, aan de balie en in de stad op te onderzoeken adressen.

Collega: "Wij zijn bij Burgerzaken vaak de 'ingang' voor de rest van de gemeente. Het ontzorgen van inwoners staat bij ons voorop. Digitalisering is er om onze dienstverlening voor inwoners snel en gemakkelijk te laten verlopen maar we staan ook klaar voor het persoonlijke face-to-face contact. Afhankelijk van de behoefte van onze inwoners".

De opdrachtgever(s)

Met wie doe je dat?
Het team Burgerzaken is een divers team van medewerkers en samen zorgen wij ervoor dat complexe en minder complexe vraagstukken in samenwerking met ons Contact Center worden opgepakt.

Functie eisen

• Je hebt een afgeronde studie op mbo-niveau 4 niveau;
• Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed in woord en geschift;
• Je hebt ervaring in een soortgelijke dienstverlenende functie. Ervaring bij een gemeente is een grote pré;
• Je vindt het leuk om je in te zetten voor diverse werkzaamheden en zo samen met je collega's de inwoners van Eindhoven het beste van dienst te zijn. We werken er naartoe dat we elkaars werk kunnen overnemen binnen het team;
• Je hebt affiniteit met innovatie en bent digitaal vaardig omdat we met veel verschillende systemen werken;.
• Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk.

Extra info

  • Uren per week: 32 - 36
  • Periode van: zsm tot 31 dec 2024
  • Optie tot verlengen: Nee

Locatie

Eindhoven

Publicatiedatum

24.06.2024

Publicatie eindigt

03.07.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!