Secretaris commissie bezwaarschriften

Nieuw

Functie omschrijving

Wanneer inwoners van onze gemeente het niet eens zijn met een besluit van ons, kunnen zij een bezwaarschrift indienen. Deze bezwaarschriften worden onafhankelijk behandeld door een externe commissie voor bezwaarschriften. Deze commissie bestaat uit een voorzitter met twee leden en wordt ambtelijk ondersteund door een secretaris. In het kort houden de taken van een secretaris het volgende in: het voorbereiden van en het aanwezig zijn bij hoorzittingen en het opstellen van adviezen van de commissie. De secretaris is de drijvende kracht achter de commissie.

Werkzaamheden

De secretaris commissie bezwaarschriften is verantwoordelijk voor:
  • het voorbereiden van zaken voor de hoorzitting;
  • het fysiek en digitaal bijwonen van hoorzittingen in Hollands Kroon (1 à 2 x keer per maand, maandagavond 19:00-22:00 u) en 1 x per maand op Texel, woensdagochtend (09:00 - 13:00 u);
  • het opstellen van adviezen voor de commissie bezwaarschriften;
  • het aansturen en afstemmen met het secretariaat bezwaarschriften HK;
  • het informeren van de organisatie over de bezwaarschriftenprocedure;
  • het bewaken van de voortgang en de afhandeling van bezwaarschriften binnen de wettelijke termijnen van de Algemene wet bestuursrecht;
  • je bent de sparringspartner van de commissie.
  • je bent verantwoordelijk voor de juridische inhoud van de adviezen.

De opdrachtgever(s)

Wij werken vanuit zes kernwaarden:
  1. vertrouwen: We geven vertrouwen door los te laten: dat is voor ons de basis van samenwerken. We hebben vertrouwen in de ander en zijn open en transparant. Daarom praten we met de ander in plaats van over de ander. We hebben vertrouwen in de intentie van een ander, gaan uit van het goede en spreken dat vertrouwen ook uit. Iedereen kan op ons vertrouwen en we staan voor resultaat.
  2. lef: We durven, mogen en worden zelfs uitgedaagd om van de gebaande paden af te wijken, zolang we bezig zijn met verbeteren. We durven fouten te maken en deze te erkennen. Daarom stellen we ons kwetsbaar op en geven en ontvangen we feedback. Regelmatig kijken we in de spiegel en durven we onszelf scherp te ondervragen.
  3. bevlogenheid: Wij zijn betrokken en gedreven in wat we doe voor de omgeving en voor onszelf. We voelen ons verantwoordelijk voor het resultaat. Bovendien maken we kenbaar wat onze toegevoegde waarde is en denken we in kansen en mogelijkheden. We werken vanuit onze persoonlijke drijfveren en maken het verschil.
  4. respect: We staan open voor anderen en vullen niet in, maar vragen door. We zijn bereid om de ander te laten groeien. In onze organisatie mogen we onszelf zijn en we doen ons best om de potentie van anderen te zien en te benutten. Anders zijn mag; we laten iedereen in z'n waarde.
  5. contact: We hebben daadwerkelijk contact van mens tot mens in plaats van functionaris tot functionaris. De menselijke maat staat daarbij centraal. We zijn een inspirerend voorbeeld voor anderen en maken anderen blij. Samen met anderen dromen wij en samen zorgen we voor een mooi resultaat. We dragen bij aan een warme samenwerking.
  6. innovatie: Wij zijn nieuwsgierig en experimenteel en gebruiken tegelijkertijd ons gezonde verstand: het kan vaak zoveel makkelijker. Spijt kennen wij niet want we leren van onze fouten: de volgende keer doen we het anders. We lopen voorop met nieuwe producten en technologieën en zijn altijd op de hoogte van wereldwijde trends en maatschappelijke ontwikkelingen. De mogelijkheden van de technologie laten ons hierbij dromen! We verschuiven telkens weer onze grenzen en we nemen ruimte en tijd voor innovaties, ook als niet meteen duidelijk is

Zij zijn de uitgangspunten van onze organisatie en staan voor de manier waarop we met elkaar en met alle externe partijen omgaan. Uw kandidaat beschouwd onze kernwaarden als zijn/haar eigen.

Omschrijving kandidaat

De secretaris van de commissie bezwaarschriften:
  • is digitaal vaardig in Office365;
  • heeft kennis van Ibabs/kan digitale vaardigheden snel oppakken. Kennis van Ibabs is eventueel te verkrijgen via een training on the Job;
  • WO werk- en/of denkniveau op het gebied van rechten;
  • minimaal vijf jaar ervaring met omgevingsrecht en bestuursrecht;
  • minimaal drie jaar ervaring als secretaris van een commissie bezwaarschriften bij een gemeentelijke overheidsinstelling.

Functie eisen

  • Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift uitstekend.
  • Je bent digitaal vaardig in Office365;
  • Hebt kennis van Ibabs/kan digitale vaardigheden snel oppakken. Kennis van Ibabs is eventueel te verkrijgen via een training on the Job;
  • WO werk- en/of denkniveau op het gebied van rechten;
  • Minimaal vijf jaar ervaring met omgevingsrecht en bestuursrecht;
  • Minimaal drie jaar ervaring als secretaris van een commissie bezwaarschriften bij een gemeentelijke overheidsinstelling.

Extra info

  • Start 2 januari 2024
  • Einde 30 juni 2024
  • Verlenging: Ja
  • Aantal uur 36 uur per week (gemiddeld)

Gesprekken staan gepland voor donderdag 14 december, tussen 08:30 en 11:30 uur.

Locatie

Anna Paulowna

Publicatiedatum

03.12.2023

Publicatie eindigt

18.12.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!