Locatiemanager Crisis Noodopvang locatie

Nieuw

Functie omschrijving

Heb je aantoonbare ervaring met het als eindverantwoordelijke leiden van een Crisis Noodopvang locatie (CNO) en lijkt het jou een uitdaging om dit weer te gaan doen binnen één van de mogelijk binnenkort op te starten Crisis Noodopvang locaties van de Veiligheidsregio Utrecht (VRU)? Creëer jij snel overzicht wanneer het er niet is en wil jij sociaal maatschappelijk gezien je steentje hieraan bijdragen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Opdrachtomschrijving
Als Locatiemanager van een van onze mogelijk binnenkort op te starten Crisis Noodopvang locaties, ben je namens de betrokken gemeente eindverantwoordelijk voor de operationele dienstverlening van een Crisis Noodopvanglocatie voor asielzoekers.

Je zorgt in deze functie voor de juiste coördinatie van en de juiste dagdagelijkse uitvoering door de in jouw team werkzaam zijnde medewerkers (Dag-coördinatoren en Woonbegeleiders) en je bent tevens het eerste aanspreekpunt voor interne en externe partijen, zoals de VRU opvangsupport, het security-bedrijf, de cateraar, het COA, vluchtelingenwerk en (de vertegenwoordigers van) de buurtbewoners. Je bent de ‘linking pin’ tussen de gemeente, de VRU, externe instanties en de buurt omgeving.

Werkzaamheden

Je bent als Locatiemanager mede verantwoordelijk voor het opstarten van de nieuwe CNO-locatie en je bent daarna operationeel eindverantwoordelijk voor het managen van deze nieuwe CNO-locatie.

Tot je taken en verantwoordelijkheden behoren onder andere:

  • het ervoor zorgen dat de CNO-locatie voldoet en geschikt blijft voor de tijdelijke opvang van asielzoekers;
  • het ervoor (laten) zorgen dat alle benodigde voorzieningen op de locatie aanwezig en beschikbaar zijn;
  • het signaleren van bijzonderheden binnen de CNO-locatie en het zo nodig ondernemen van actie hierop, alsmede tevens - indien dit nodig is - het escaleren hierover naar de Manager VRU opvangsupport;
  • het zijn van de ‘linking pin’ in de samenwerking tussen de betrokken gemeente en de sociaal maatschappelijke organisaties (m.b.t. het afstemmen en samenwerken met- en het advies geven aan gemeenten en project-verantwoordelijken);
  • het zijn van aanspreekpunt voor de asielzoekers, het security-bedrijf en de buurtbewoners;
  • het opvangen van de nieuwe bewoners van de locatie;
  • het ervoor zorgen dat de opgevangen asielzoekers (en eventueel ook statushouders) gestimuleerd worden om zoveel mogelijk zelfredzaam te worden/zijn en de eigen verantwoordelijkheid te gaan voelen en gaan nemen, gedurende hun verblijf in de CNO-locatie (dit zodat zijn hierdoor voorbereid worden/zijn op de situatie die voor hun geldt vanaf het moment waarop zij een verblijfsvergunning krijgen toegekend en daarmee statushouder zijn geworden);
  • het aansturen, begeleiden en coachen van de Dag-coördinatoren en de Woonbegeleiders;
  • het samen met de Assistent Locatiemanager/Dag-coördinator:
    • zorgen voor een kwalitatieve en kwantitatieve goede bezetting van het team medewerkers (inclusief het accorderen van de door hen ingediende urenregistratie) en de vrijwilligers;
    • dagdagelijks aansturen van de Dag-coördinatoren, Woonbegeleiders en de vrijwilligers;
    • verbinden van de binnen de CNO-locatie werkzaam zijnde medewerkers tot een soepel werkend team.

De opdrachtgever(s)

Uw veiligheid, Ons werk
Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor de 26 Utrechtse gemeenten. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio.

Wij zijn er voor de mensen in de samenleving, die rekenen op onze professionaliteit. Onze ambitie is om dat met onze partners steeds beter te doen.

Functie eisen

  • Aantoonbare werkervaring als eindverantwoordelijke locatiemanager met het leiden van een Crisis Noodopvanglocatie (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het aansturen én begeleiden van medewerkers (benoem dit duidelijk in het cv);
  • De kandidaat is bereidt om ook in de avonden en in de weekenden te werken (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Voeg minimaal 1 referentie toe, voorzien van naam, functie, organisatie, e-mailadres en telefoonnummer (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, in woord en geschrift (benoem dit duidelijk in het CV).

Wensen

  • Minimaal 8 maanden aantoonbare werkervaring in het als eindverantwoordelijke leidinggevende/people-manager leiden en aansturen van een complex organisatieonderdeel (benoem dit duidelijk in het cv met minimaal 2 voorbeelden) (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring op politiek-bestuurlijk niveau met advisering aan diverse stakeholders (benoem dit duidelijk in het cv met minimaal 1 voorbeeld) (25 punten);
  • Een korte motivatie waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf (25 punten);
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (15 punten);
  • Benoem duidelijk in het cv de beschikbaarheid en eventuele vakanties (5 punten).

Competenties

  • zelfstandigheid;
  • anderen inspireren en motiveren;
  • empathisch, zonder het zakelijke doel uit het oog te verliezen;
  • samenwerking en teambuilding bevorderen;
  • samenwerken op alle niveaus;
  • problemen analyseren en oplossen;
  • resultaatgericht zijn;
  • helder communiceren;
  • relaties opbouwen en onderhouden.

Extra info

  • Duur: In overleg
  • Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
  • Uren per week: 36
  • Start: In overleg
  • Opleidingsniveau: HBO+
  • Regio: Utrecht

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m zondag.

Planning
De gesprekken bij de VRU zijn gepland op donderdag 30 november 2023 tussen 10.00 uur en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk woensdag 29 november 2023 bericht .

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

20.11.2023

Publicatie eindigt

24.11.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!