Ervaren gezinscoach

Nieuw

Functie omschrijving

Het Jeugdteam ondersteunt gezinnen in Soest met één of meerdere hulpvragen bij het opvoeden en opgroeien. Het team bestaat uit circa vijftien gezinscoaches. Ieder heeft eigen expertise op het gebied van onder meer j-GGZ, autisme, LVB, veiligheid en vormen van huiselijk geweld en kindermishandeling. Het team staat voor de uitdaging om minder door te verwijzen en meer zelf met gezinnen te werken. Daarvoor ontwikkelen zij zich in systeemgericht werken. Zo zijn zij nóg beter onderlegd om gezinnen te ondersteunen in het behalen van samen opgestelde doelen.

De gezinscoach staat een gezin bij door samen met hen samen te werken aan wat nodig is om de problematiek op te lossen, te verminderen of hanteerbaar te maken. De gezinscoach voert regie en werkt samen met het gezin en hun netwerk. De gezinscoach houdt regie op het hulpverleningsproces en werkt samen met andere professionals.

Werkzaamheden

  • Je bewaakt het overzicht en het hulpverleningsresultaat;
  • Je kijkt samen met een gezin naar wat nodig is om problematiek op te lossen, te verminderen of hanteerbaar te maken;
  • Jij maakt samen met het gezin een plan van aanpak;
  • Jij begeleidt hen bij het realiseren van gestelde doelen door het eigen netwerk in te zetten, de sociale basis infrastructuur te benutten, zelf begeleiding te bieden en/of specialistische hulp in te zetten;
  • Je houdt zicht op het veilig opgroeien van kinderen en werkt hierin samen met Save en Veilig Thuis.

De opdrachtgever(s)

Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest.
Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.

Onze kernwaarden zijn:

  • Denken in mogelijkheden,
  • Klantgerichtheid: de klant staat centraal,
  • Professionaliteit,
  • Efficiënt werken en
  • Gericht op Samenwerking.

Omschrijving kandidaat

  • de Sociale Kaart van de Regio Amersfoort (of deze snel eigen kunnen maken);
  • de ontwikkeling van jeugdigen;
  • vormen van kindermishandeling en huiselijk geweld;
  • contextueel en systeemgericht werken;
  • vrijwillige jeugdhulpverlening, drang en dwang (Jeugdbescherming).

Functie eisen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen de jeugdhulpverlening;
  • Aantoonbare werkervaring als gezinscoach, jeugdbeschermer of jeugdreclasseringswerker;
  • In het bezit van een SKJ registratie (vermeld het registratienummer in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het werken met gezinnen waarbij huiselijk geweld en kindermishandeling een thema is (geef dit aan doormiddel van een voorbeeld);
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten.

Wensen:

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gecertificeerde instelling of gemeente (40 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de uitvoering en toepassing van de Jeugdwet (licht dit duidelijk toe in het cv) (30 punten);
  • Afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting Social Work, Pedagogiek of ander verwante opleiding (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de Wet 'Meldcode en Signs of Safety' en deze toepassen (10 punten).

Competenties

  • goede communicatieve, sociale en administratieve vaardigheden;
  • analyses kunnen maken;
  • structuur kunnen aanbrengen in crisisachtige situaties;
  • leiding kunnen nemen;
  • meervoudig partijdig kunnen zijn;
  • aansluiten bij inwoners en professionals met verschillende sociaaleconomische en culturele achtergronden, zowel telefonisch als persoonlijk;
  • kennis van digitale systemen (registratiesystemen, Microsoft et cetera).

Extra info

Duur: 6 maanden
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maanden
Uren per week: 32 - 36 uur
Start: Zo spoedig mogelijk

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 30 oktober 2023 en dinsdag 31 oktober van 14.00 uur tot 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 26 oktober 2023 bericht

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

18.10.2023

Publicatie eindigt

24.10.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!