Medewerker backoffice burgerzaken

Nieuw

Functie omschrijving

We zijn 1 van de 10 grootste plattelandsgemeentes en het werken bij de gemeente Berkelland betekent werken met én voor de samenleving. We streven ernaar om onze inwoners te voorzien van de best mogelijke dienstverlening. We hechten er grote waarde aan dat onze registraties op orde zijn en we zorgvuldig met data omgaan. Hier leveren alle collega’s binnen team Klantcontact, een grote bijdrage aan.

Binnen het team Klantcontact, dat is onderverdeeld in een front,- en backoffice, werk je samen met ruim 20 enthousiaste collega’s die graag uitdagingen aangaan.

Werkzaamheden

In de functie van backoffice medewerker burgerzaken ben je verantwoordelijk voor complexe actualiserings- en correctieprocedures in de BRP. Tevens beoordeel je buitenlandse brondocumenten, behandel je vraagstukken betreffende het internationaal privaatrecht, kennis over naturalisatieverzoeken, adresonderzoeken en kwaliteitscontroles.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november 2023 tot en met 31 maart 2024 voor 32 uur per week.
  • Kennis van en aantoonbare ervaring met complexe BRP actualiserings- en correctieprocedures
  • Ervaring met eerste inschrijvingen en hervestigingen vanuit het buitenland
  • Ervaring met adresonderzoeken en de WALAA
  • Vaardigheid in het beoordelen van buitenlandse brondocumenten
  • Je kunt kwaliteitscontroles op de BRP uitvoeren en hebt kennis van de privacyregels betreffende de BRP
  • Ervaring met geautomatiseerde systemen op het gebied van burgerzaken (Centric) is een must
  • Je beschikt over een relevant mbo/hbo-diploma met specialistische aanvulling van BABZ, BOBZ of MLO-BZ, BRP-specialist

Wensen:

  • Je beschikt over een relevant mbo/hbo-diploma met specialistische aanvulling van BABZ, BOBZ of MLO-BZ, BRP-specialist
  • De kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
  • De kandidaat beschikt aantoonbaar de vaardigheid om buitenlandse brondocumenten te beoordelen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
  • De kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met het uitvoeren van kwaliteitscontroles op de BRP en heeft kennis van de privacyregels betreffende de BRP, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
  • De kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met adresonderzoeken.
  • Je beschikt over een relevant mbo/hbo-diploma met specialistische aanvulling van BABZ, BOBZ of MLO-BZ, BRP-specialist

Extra info

Duur: 01-11-2023 t/m 31-03-2024
Uren: 32 (minder is bespreekbaar)
Optie tot verlenging: optioneel

U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
Op maandag 9 oktober vinden de sollicitatiegesprekken plaats.

Locatie

Borculo

Publicatiedatum

25.09.2023

Publicatie eindigt

02.10.2023

Contactpersoon

Sen

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!